۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

۲۰استان در آستانه عبور از مرز مصرف برق/صرفه‌جویی ۵درصدی کارساز است

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۵:۲۴
کد خبر: 365036
۲۰استان در آستانه عبور از مرز مصرف برق/صرفه‌جویی ۵درصدی کارساز است

در حالی طبق جدیدترین گزارش ها مصرف برق امروز ۲۰ استان کشور در آستانه ورود به محدوده غیر مجاز است که به توصیه کارشناسان صرفه جویی ۵ درصدی مشترکان این استان ها می تواند این مناطق را به استان های خوش مصرف تبدیل کند.

به گزارش اقتصادآنلاین، با رسیدن به نیمه تیر ماه و شدت یافتن گرما، مصرف برق در شرایط بحرانی قرار گرفته است. بر مشکلات مدیریتی مصرف برق در سال های گذشته، ظهور قارچ گونه دستگاه های استخراج رمز ارزها را نیز بی افزایید. معضلی که در سال جاری، با سرعت بالا، صرفه جویی مشترکین عادی را می بلعد.

به گفته سخنگوی صنعت برق، برآورد‌ها حاکی است که استخراج ارز دیجیتال ۵۰۰ مگاوات در ساعت برق مصرف می‌کند که معادل یک نیروگاه بزرگ است. این در حالی است که هنوز برای استخراج ارز مجازی و بیت کوین‌ها تعرفه‌ای مشخص نشده است و برخی از دارندگان مراکز استخراج رمز ارز‌ها از انشعاب‌های غیرمجاز استفاده کردند که وزارت نیرو نسبت به قطع آن‌ها اقدام کرده است.

در مجموع قرار گرفتن در میانه های تابستان گرم و ظهور چنین پدیده هایی بر چالش تامین و توزیع برق افزوده است. باتوجه به نقشه مصرف برق، امروز کلانشهر مشهد و استان سمنان در منطقه قرمز قرار دارند و ضروریست ساکنین این نواحی با کاهش حداقل ۱۰ درصد از برق مصرفی خود شرایط را برای تداوم تامین برق پایدار در این بخش‌ها امکان پذیر نمایند.

همچنین طبق گزارش ها ۲۰ استان در منطقه زرد قرار دارند که نشان دهنده مناطقی است که مصرف برق آن‌ها روبه افزایش است و مشترکان در این مناطق می‌توانند با کاهش حداقل ۵ درصد از میزان برق مصرفی خود، در وضعیت سبز و پایدار قرار گیرند .

اما خراسان جنوبی، خراسان شمالی، گلستان، استان مازندران و مناطق غرب مازندران، گیلان، اردبیل، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی، البرز، قم، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد و فارس در منطقه سبز قرار دارند. مناطقی که ساکنانش در محدوده متعادل و معقول برق مصرف می کنند.