۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

هشت خان ورود به نفت/ ثبت نام در سامانه استخدامی وزارت نفت چقدر آب می‌خورد؟

۱۶ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۰
کد خبر: 364981
هشت خان ورود به نفت/ ثبت نام در سامانه استخدامی وزارت نفت چقدر آب می‌خورد؟

درحالی وزارت نفت اطلاعیه جذب مشروط نیروی کار موقت در این وزارت خانه و شرکت های تابعه را منتشر کرده است که علاوه بر پیش شرط های سنگین گذشته، دارا بودن مدرک آزمون های انگلیسی معتبری مانند آیلتس و ... که آمادگی و شرکت در این آزمون و اخذ مدرک آنها حداقل 8 میلیون تومانی هزینه خواهد داشت، بر متقاضیان تحمیل کرده است.

به گزارش اقتصادآنلاین از هفته‌ گذشته سامانه ثبت نام فارغ تحصیلان دانشگاه‌های کشور به منظور استخدام به صورت غیردائم در برخی سمت‌ها و وظایف خاص تخصصی در ستاد، فرآیند عملیات و طرح های توسعه‌ای شرکت‌های اصلی و فرعی تابع وزارت نفت فعال شده و تا شهریورماه ادامه دارد.

با انتشار این اطلاعیه به نظر می رسد پس از مدت های طولانی سرانجام وزارت نفت اقدام جذب مشروط نیروی کار موقت نموده است، اما این اطلاعیه نکات جالبی دارد که بیان آن ها خالی از لطف نیست. گفتنی است علاوه بر شرایط معدل و داشتن حداکثر سن 30 سال برای جذب با مدرک کارشناسی، متقاضیان می بایست یکی از مدارک بین المللی زبان را نیز داشته باشند. این درحالی است که اخیرا سازمان سنجش کشور، به دلیل افزایش نرخ ارز، هزینه آزمون آیلتس را به 3 میلیون تومان افزایش داده است.

حال سوال اینجاست که در این شرایط سخت اقتصادی، اخذ مدرک 3 میلیون تومانی، پیش شرط جدید برای ورود به سامانه استخدامی وزارت نفت محسوب می شود. بگذریم که آمادگی برای این آزمون ها حداقل هزینه 5 میلیون تومانی برای متقاضیان در بر خواهد داشت.

نکته جالب تر اینکه تمام این پیش‌نیازها صرفا برای ثبت نام در سامانه بوده و هیچ تضمینی برای  ورود به مرحله مصاحبه و جذب نیست. از این رو متقاضیان صرفا برای ثبت نام باید چندین میلیون هزینه دریافت مدرک بین المللی زبان کنند که البته این مدارک تاریخ انقضا داشته و بیشتر از دو سال اعتبار ندارند.

البته باید به موارد بالا داشتن مدرک GRE را نیز افزود. هرچند که داشتن این مدرک بین المللی هزینه بر در زمان ثبت نام در سامانه الزامی نیست اما در اطلاعیه قید شده است که متقاضیان دارای این مدرک در اولویت هستند.

از پیش شرط های دیگر ثبت نام در آزمون که نسبتا در ارگان های دیگر نیز متداول است، داشتن مدرک ICDL  بوده که اخذ آن نیز هزینه در بر دارد. در نتیجه یک جمع بندی ساده نشان می دهد صرفا برای ثبت نام در سامانه ثبت نام استخدام وزارت نفت باید حداقل بالغ بر 10 میلیون تومان هزینه کرد.

نفت

نفت