۰ نفر

بیت کوین؛ کانال ارزی برای دریافت دلارهای نفتی

۱۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۰:۰۲
کد خبر: 364724
بیت کوین؛ کانال ارزی برای دریافت دلارهای نفتی

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: ارزهای دیجیتال می تواند ابزاری مناسب برای دور زدن تحریم های بین المللی و ایجاد یک کانال ارزی برای انجام مراودات مالی خارجی و دریافت ارز حاصل از فروش نفت باشد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، شهاب نادری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به توسعه استفاده از ارز دیجیتال در ایران، گفت: کشورهای دنیا طی سال‌های اخیر به استفاده از ارزهای دیجیتال روی آورده و شرایطی را فراهم کرده اند که از این شرایط و ابزار جدید به عنوان تسهیل در موضوعات اقتصادی خود استفاده می‌کنند.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی، افزود: با توجه به موضوع نحوه مواجهه مردم با ارزهای دیجیتال یا ارزهای رمزنگار ضروری است تا شفاف سازی شود که موضع ایران نسبت به این نوع ارز چیست تا مردم تکلیف خود را در این بخش بدانند.

ارز دیجیتال باید در ایران ضابطه‌مند شود

وی با بیان اینکه ارز دیجیتال باید در ایران ضابطه‌مند شود، ادامه داد: پیشنهادات دستگاه‌ها و تشکل‌های بخش خصوصی درباره ارز دیجیتال باید به بانک مرکزی ارائه شود تا این بانک از طریق دولت در صورت لزوم مقررات، ضوابط و قوانینی که به تصویب مجلس نیاز دارد را در قالب یک لایحه به قوه مقننه ارسال کند.

پنهان بودن هویت خریداران و فروشندگان رمز ارزها توانایی ردیابی و رصد را برای نهادها و سازمان ها غیرممکن می کند که این موضوع می تواند به دور زدن تحریم ها توسط افراد کمک کند

نادری تاکید کرد: انتظار این است ظرف یک تا دو ماه آینده بانک مرکزی ضوابط مشخص و تعریف شده‌ای برای تعیین موقعیت ایران درباره ارز دیجیتال و در نظر گرفتن امکان استفاده از آن تعیین کند، چراکه در شرایط کنونی این نوع ارز می تواند به دور زدن تحریم ها کمک کند.

ارزهای دیجیتال می تواند ابزاری مناسب برای دور زدن تحریم های بین المللی باشد

وی با بیان اینکه ارزهای دیجیتال می تواند ابزاری مناسب برای دور زدن تحریم های بین المللی و ایجاد یک کانال ارزی برای انجام مراودات مالی خارجی و دریافت ارز حاصل از فروش نفت باشد، افزود: پنهان بودن هویت خریداران و فروشندگان رمز ارزها توانایی ردیابی و رصد را برای نهادها و سازمان ها غیرممکن می کند که این موضوع می تواند به دور زدن تحریم ها توسط افراد کمک کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: از جمله پیش نیازهای ضروری راه اندازی و رونق رمز ارزها تعیین محدوده قوانین و ارائه مجوز برای راه اندازی صرافی های دیجیتال از سوی بانک مرکزی و سایر نهادهای متولی ارز دیجیتال است که تاکنون عملیاتی نشده است.