۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تلنگرهای دوره‌ای خلیج فارس به نفت/ بیشترین کاهش ذخایر نفت آمریکا در 3ماهه گذشته رقم خورد

۵ تیر ۱۳۹۸، ۱۴:۱۰
کد خبر: 362591
تلنگرهای دوره‌ای خلیج فارس به نفت/ بیشترین کاهش ذخایر نفت آمریکا در 3ماهه گذشته رقم خورد

بار دیگر ناامنی در عربستان صعودی و همچنین کاهش ذخایر نفت آمریکا، موجب افزایش قیمت نفت به ویژه شاخص نفت آمریکا به میزان 2درصد در ابتدای صبح امروز شد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ در ادامه روند صعودی قیمت نفت، امروز نیز اخبار نگران کننده سبب رشد مجدد قیمت ها در بازارهای جهانی شد بطوریکه شاخص وست تگزاس آمریکا امروز برای مدتی در سقف قیمت ماهانه ایستاد. در این بین هر بشکه نفت خام وست تگزاس با رشد یک دلار و 4 سنتی به رقم 58 دلار و 87 سنت رسید.

 همچنین هر بشکه نفت خام برنت نیز با افزایش 75 سنتی در حال حاضر در عدد 65 دلار و 3 سنت معامله می شود.

گفتنی است امروز صبح حمله پهپادی انصارالله به دو فرودگاه أبها و جازان عربستان برای ششمین بار رخ داد که سبب افزایش نگرانی ها و تقویت قیمت نفت شد. البته بواسطه افزایش مجدد تنش در حوزه خاور میانه و خلیج فارس، قیمت نفت وست تگزاس با شیب تندتری برای امروز افزایش یافت.

از سویی دیگر انستیتو نفت آمریکا API دیشب گزارشی از میزان ذخایر نفت این کشور منتشر کرد که نشان می دهد موجودی مخازن نفت آمریکا کاهش هفتگی 7.55 میلیون بشکه ای دارد که بیشترین افت از سه ماهه گذشته است. بر اساس این داده ها، سطح ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به ۲۱ ژوئن با ۷.۵ میلیون کاهش به ۴۷۴.۵ میلیون بشکه رسیده است. این درحالی است که کارشناسان پیش بینی کرده بودند در این بازه زمانی سطح ذخایر نفت خام آمریکا با ۲.۵ میلیون بشکه کاهش همراه خواهد بود.

خبر تاثیرگذار دیگر اینکه نفت ولیعهد عربستان و پوتین در حاشیه اجلاس G20 نشست خواهند داشت. گزارش ها حاکی از آن است که دومین و سومین تولیدکننده دنیا قبل از اجلاس هفته آتی اوپک قصد توافق کاهش عرضه نفت را در نیمه دوم سال 2019 دارند که این موضوع می تواند محرک خوبی برای قیمت ها در روزهای آتی باشد.