۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تاکید مجلسی‌ها به توسعه ظرفیت پالایشگاهی/ دیر اما چاره ساز

۳ تیر ۱۳۹۸، ۹:۲۷
کد خبر: 362002
تاکید مجلسی‌ها به توسعه ظرفیت پالایشگاهی/ دیر اما چاره ساز

درحالی نمایندگان مجلس درخواست برداشت از صندوق توسعه ملی برای افزایش ظرفیت پالایشگاهی کشور را دارند که این مهم در سال های اخیر به دست فراموشی سپرده شده بود.

به گزارش اقتصادآنلاین، با آغاز دور تحریم های آمریکا و ایجاد مشکلاتی در فروش نفت خام، به عقیده کارشناسان حوزه انرژی صادرات محصولات پایین دستی نفت خام یکی از راه های کاستن از فشار تحریم ها است. اما شواهد حاکی از آن است که در سال های اخیر، ضرورت توسعه ظرفیت پالایشگاهی کشور به دست فراموشی سپرده شده است. مجتمع های پالایشی همچون سیراف در حد طرح بر روی کاغذ به جا مانده اند.

در این بین اما نمایندگان مجلس با پافشاری بر روی استفاده حداکثری از توان داخل برای پیشبرد و توسعه پالایشگاه ها، در تلاشند تا این عقب ماندگی را هرچند دیر اما جبران نمایند. امروز و در جلسه صحن علنی مجلس حسینعلی حاجی‌دلیگانی در حین بررسی طرح حمایت از توسعه صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی با استفاده از سرمایه‌گذاری مردمی در اخطاری بیان کرد: باید از ظرفیت صندوق توسعه ملی در راستای صدور مجوز برای توسعه پالایشگاه‌ها استفاده کرد.

لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اخطار نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس گفت: مجلس برای استفاده از ظرفیت صندوق توسعه ملی در راستای صدور مجوز برای توسعه پالایشگاه‌ها به مقام معظم رهبری نامه زده است و منتظر پاسخ است.