۰ نفر

بختیار در گفتگو با اقتصادآنلاین تاکید کرد؛

تاکید بر اجرای شفافیت برای بازگشت اعتماد عمومی/ اعضای هیات مدیره شرکت‌های نفتی منتشر شود

۲۷ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۳
کد خبر: 360477
تاکید بر اجرای شفافیت برای بازگشت اعتماد عمومی/ اعضای هیات مدیره شرکت‌های نفتی منتشر شود

باوجود تاکیدات فراوان مجلسی ها بر انتشار لیست اعضای هیات مدیره شرکتهای تابعه وزارت نفت اما همچنان هیچ گزارشی در این خصوص منتشر نشده است.

به گزارش اقتصادآنلاین، باوجود غیرقانونی بودن حضور اعضای موظف هیات مدیره در چندین شرکت و همچنین نامتوازن بودن تحصیلات افراد با حضورشان در هیات مدیره آن شرکت ها، بازهم بعضا در شرکت های تابعه وزارت نفت شاهد اعطای سمت به این دست افراد هستیم. گفتنی است اخیرا با احکام جدید وزیر نفت، «محمدزاده» معاون امور مهندسی و پژوهش وزارت نفت ایران شد. که از این طیف انتصابات قابل ذکر بسیار است.

در این رابطه علی بختیار عضو کمیسیون انرژی مجلس به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: یکی از راهکارهای کاهش مفاسد و افزایش اعتماد عمومی و شاید اصلی ترین راه، شفافیت در رده های مدیریتی است. وی تاکید کرد که با شفافیت می توان اعتماد عمومی که به آن خدشه وارد شده است را ترمیم کرد.

بختیار با اشاره به سوءاستفاده تعداد اندکی از کارگزاران از سمت هایشان گفت: با وجود تعداد محدودی از مدیران که کارنامه خوبی ارائه نکرده اند اما این عملکرد نامطلوب به پای همه مدیران نوشته شده است. از این رو برای جبران گذشته باید به اصل شفافیت برگردیم. تنها زمانی که مردم بر کار مسئولان نظارت داشته باشند، می توان ادعا کرد که شفافیت صورت پذیرفته است.

وی در ضمن انتقاد از میزان پایین شفافیت در وزارت نفت بیان داشت: شاهد بودیم که هر ارگانی که در دنیا دچار مفاسدی شده است، با ایجاد شفافیت توانسته از بحران مدیریتی خارج شوند. در نتیجه نمی توان تنها با افزایش تعداد دستگاه ها و بزرگ کردن نهادهای نظارتی، شفافیت را افزایش داد. از این رو نمایندگان در کمیسیون انرژی هم پیگیر جدی برقراری شفافیت در  وزارت نفت و نیرو و زیر مجموعه انها هستند.