۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مصرف برق در خوزستان افزایش پیدا کرد/ رشد تقاضای ۱۲درصدی

۲۶ خرداد ۱۳۹۸، ۱۴:۱۶
کد خبر: 360221
مصرف برق در خوزستان افزایش پیدا کرد/ رشد تقاضای ۱۲درصدی

با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش دما در عمده مناطق کشور بویژه در استان های گرمسیر جنوبی کشور، آمارها حکایت از افزایش شدید تقاضا در این استان ها دارد.

به گزارش اقتصادآنلاین، همزمان با نزدیک شدن به فصل تابستان و افزایش دما در کلیه مناطق کشور بویژه در استان های گرمسیر جنوبی کشور، مصرف برق به تنهایی در استان خوزستان رشد ۱۲ درصدی را نشان می دهد.

گفتنی است مصرف برق روز گذشته (شنبه ۱۳۹۸/۳/۲۵) در استان خوزستان به هفت هزار و ۷۷۷ مگا وات رسیده است این عدد در زمان مشابه سال قبل شش هزار و ۹۵۰ مگاوات بوده و نمایانگر رشد ۱۱/۹ درصدی تقاضا است.

پیش از این مدیریت بحران استانداری خوزستان با توجه به افزایش دمای هوا در این استان ، زمان کاری را در ایام تابستان به ساعت 13 تقلیل داده است. 

مسئولین برق منطقه ای ضمن اظهار نگرانی از این افزایش مصرف اعلام کرده اند با توجه به ظرفیت شبکه و روند افزایشی دما و به طبع آن مصرف برق، احتمال رخداد خطاهایی ناشی از پرباری با توجه به افزایش مصرف در شبکه دور از انتظار نیست. 

گفتنی است ساعات اوج مصرف ( ساعت ۱۳ تا ۱۷ و ۲۰ تا ۲۳) است و همواره به مصرف کنندگان توصیه می شود مصارف پرباری را به سایر ساعات شبانه روز منتقل کنند.