۰ نفر

خروج چندین زیرمجموعه وزارت نیرو از فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری تصویب شد

۲۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۹:۰۴
کد خبر: 360060
خروج چندین زیرمجموعه وزارت نیرو از فهرست شرکت‌های مشمول واگذاری تصویب شد

هیئت دولت با انتقال شرکت‌های آب منطقه‌ای، سازمان آب و برق خوزستان و توسعه منابع آب و نیروی ایران به فهرست بنگاه‌های گروه (۳) موضوع ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی موافقت کرد.

به گزارش اقتصادآنلاین،  هیئت وزیران در جلسه ۲۲ خرداد ۱۳۹۸ به پیشنهاد وزارت‌خانه‌های امور اقتصادی و دارایی و نیرو با انتقال شرکت‌های آب منطقه‌ای، سازمان آب و برق خوزستان و توسعه منابع آب و نیروی ایران به فهرست بنگاه‌های گروه (۳) موضوع ماده (۲) قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل (۴۴) قانون اساسی موافقت کرد.
گفتنی است، به استناد قانون توزیع عادلانه آب، حاکمیت آب در اختیار دولت بوده و وزارت نیرو و شرکت‌های آب منطقه‌ای استان‌ها به نمایندگی از دولت عهده دار این وظیفه می‌باشند. این موضوع در اساسنامه شرکت‌های آب منطقه‌ای، سازمان آب و برق خوزستان و شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران نیز آمده است.
همچنین به استناد قانون اجرای سیاست‌های اصل (۴۴) فعالیت‌ها، مؤسسات و شرکت‌های مرتبط با سد‌ها و شبکه‌های بزرگ آبرسانی، حاکمیتی هستند و امکان واگذاری به بخش خصوصی را ندارند و سرمایه گذاری و مدیریت در این فعالیت‌ها منحصرا در اختیار دولت است.