۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مصرف برق از حد انتظار عبور کرد/ استقبال از تابستان با ثبت پیک 53هزار مگاواتی

۲۰ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 358874
مصرف برق از حد انتظار عبور کرد/ استقبال از تابستان با ثبت پیک 53هزار مگاواتی

همزمان با ورود موج جدید گرما، پیک مصرف برق در نوزدهم خردادماه با افزایش چهار هزار مگاواتی نسبت به مدت مشابه سال گذشته به بیش از 53 هزار مگاوات رسید.

به گزارش اقتصادآنلاین در پی افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف در نوزدهمین روز خردادماه امسال از مرز 53 هزار مگاوات عبور کرد. بنا بر این گزارش ظهر روز گذشته پیک مصرف در ساعت 15:16 دقیقه به 53 هزار و 176 مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با اوج مصرف مدت مشابه سال گذشته، بیش از چهار هزار مگاوات افزایش پیدا کرده است.

گفتنی است روز گذشته تمامی مبادلات برق کشور در زمان پیک حدود یک هزار و 584 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 259 مگاوات مربوط به صادرات و 325 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است. همچنین در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به دو هزار و 425 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و 502 مگاوات رسیده بود.

قابل ذکر است توان قابل تامین امسال حدود 59 هزار مگاوات است و براساس پیش‌بینی‌های اولیه اوج مصرف برق تابستان به 62 هزار مگاوات نیز خواهد رسید. در این بین مدیریت مصرف از یک سو و همچنین برنامه ریزی برای تامین و توزیع برق در روزهای پیک باید از اولویت های وزارت نیرو برای جلوگیری از خاموشی باشد.