۰ نفر

استاندار تهران: امسال حتما با قطعی برق مواجه می‌شویم

۱۳ خرداد ۱۳۹۸، ۹:۴۱
کد خبر: 357527
استاندار تهران: امسال حتما با قطعی برق مواجه می‌شویم

استاندار تهران گفت: تابستان امسال حتما با قطعی برق مواجه خواهیم شد از همین رو صرفه جویی را بخصوص در دستگاه های دولتی باید مد نظر قرار دهیم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، انوشیروان محسنی بندپی روز یکشنبه در جلسه شورای اداری استان تهران افزود: مصرف برق این استان به چهار هزار و ۵۰۰ مگاوات می رسد، ۴۰ درصد مصرف برق در دستگاه های اجرایی در تابستان به روشن بودن وسایل سرمایشی بر می گردد و این رقم در کشور به ۶۰ درصد می رسد.

وی یادآورشد: صرفه جویی و نهادینه سازی فرهنگ استفاده بهینه از امکانات می تواند کمک کند که تابستان امسال را بدون قطعی برق پیش ببریم.

استاندار تهران ادامه داد: با وجود آنکه نیروهای انسانی در ساعت های مشخصی در دستگاه ها حاضر می شوند اما میزان خروجی عملکرد آنان مورد سنجش قرار می گیرد و این خروجی است که در نظام آمار و ارقام معنا پیدا می کند.

وی یادآورشد: شناخت دقیق، رفع مقررات زاید و بهبود بروکراسی می تواند به اصلاح ساختار اداری کمک کند.

محسنی بندپی اظهارداشت: در علم مدیریت هم گفته می شود که یک سازمان به اندازه نیروهای خود می تواند بالندگی و پویایی داشته باشد و شرایط پویایی و بالندگی نیروها را ما باید فراهم کنیم.

استاندار تهران گفت: کارها و اقدامات ما باید اثر بخش، نتیجه محور، متعهد به آرمان ها و متکی به اعتماد مردم باشد و شرایطی را فراهم سازیم که سرمایه اجتماعی که همان اعتماد مردمی است افزایش یابد.

وی با بیان اینکه بخشی از علت کاهش سرمایه اجتماعی به اقدامات ما بر می گردد، خاطرنشان کرد: اگر بتوان اعتماد عمومی را به اقدامات خود جلب کنیم، می توانیم سرمایه اجتماعی را افزایش دهیم.

محسنی بندپی به موضوع چابک سازی دستگاه ها اشاره کرد و ادامه داد: چابک سازی دستگاه ها به این معناست که کار مردم را به صورت علمی، تخصصی و کارشناسی برای پاسخگویی مطلوب به آنان انجام دهیم.