۰ نفر

وزیر اسبق نفت:

فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد

۱۱ خرداد ۱۳۹۸، ۷:۵۵
کد خبر: 356997
 فروش نفت ایران به صفر نمی‌رسد

وزیر نفت دولت دهم با اشاره به تلاش های دولت آمریکا برای به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: با توجه به ظرفیت هایی که ایران دارد این امر امکان پذیر نیست و تا به امروز هم آمریکا موفق به این کار نشده و در ادامه هم توان انجام چنین کاری را ندارد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، «رستم قاسمی» روز جمعه در حاشیه مراسم راهپیمایی روز قدس در مورد تلاش های دولت آمریکا مبنی بر به صفر رساندن فروش نفت ایران گفت: دولت آمریکا این هدف را اعلام کرده است اما همانطور که اکثر مسئولان و رهبری اعلام کرده اند دنیا بزرگ است و ایران هم کشور توانمندی در حوزه های مختلف است. بنابراین آمریکایی ها قادر نیستند فروش نفت ایران را به صفر برسانند. کما اینکه قبلاً نتوانسته اند و در آینده هم نخواهند توانست نفت ایران را از بازار حذف کنند.

وی ادامه داد: آمریکایی ها با وجود تعهداتی که در برجام داده بودند فشار ها علیه ملت ایران را تشدید کرده اند و این ظلم بزرگی است. اما نمی توانند فروش نفت ایران را صفر کنند. قطعاً فشار ها اثراتی خواهد داشت اما اینکه با این فشار ها آمریکا به اهداف خود خواهد رسید جواب منفی است.

فرمانده اسبق قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا معامله قرن را شوخی دانست و افزود: قبلاً هم روسای جمهور گذشته آمریکا طرح های مشابهی را ارائه کرده اند اما هرگز به نتیجه نرسیده اند. حضور مردم و آزادی خواهان مانع اجرای طرح هایی مانند معامله قرن می شود. حضور امروز مردم ایران نشانی بر این مسئله است. معامله قرن از الان شکست خورده است.