۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سقف مصرف برق جابه جا شد/ عبور از مرز روانی 46هزار مگاوات

۵ خرداد ۱۳۹۸، ۱۲:۲۴
کد خبر: 355780
سقف مصرف برق جابه جا شد/ عبور از مرز روانی 46هزار مگاوات

هم‌زمان با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی، پیک مصرف برق نیز روند صعودی به خود گرفته و به مرز 46 هزار مگاوات رسیده است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ اوخر هفته گذشته بود که با ورود سامانه جدید بارشی و کاهش دما در کشور پیک مصرف برق نیز پس از چند روز افزایش متوالی روند کاهشی به خود گرفته و در کانال 42 هزار مگاوات باقی مانده بود.

اما از روز گذشته با افزایش دما در نقاط مختلف کشور و استفاده هرچه بیشتر از سیستم‌های سرمایشی که بخش عمده‌ای از مصرف برق فصل تابستان را به خود اختصاص داده‌اند پیک مصرف دوباره روندی صعودی به خود گرفته و به مرز 46 هزار مگاوات رسیده است.

از این رو اوج مصرف برق کشور در ساعت 14:31 دقیقه روز گذشته به 45 هزار و 862 مگاوات رسیده بود که این رقم در مقایسه با پیک مدت مشابه هفته گذشته حدود دو هزار و 300 مگاوات افزایش یافته است.

همچنین روز گذشته کل مبادلات برق کشور حدود یک هزار و 623 مگاوات بوده است که از این میزان یک هزار و 467 مگاوات مربوط به صادرات و 156 مگاوات مربوط به واردات برق بوده است.

از سویی دیگر در روز گذشته میزان ذخیره نیروگاه‌ها به پنج هزار و 708 مگاوات و مصرف برق صنایع نیز به چهار هزار و 286 مگاوات رسیده بود. در نتیجه با تداوم افزایش مصرف برق در روزهای آتی ورود به مرحله کمبود ذخیره سازی احساس می شود. گفتنی است 20 تیر سال گذشته مصرف برق با ثبت رقم 57 هزار و 97 مگاوات رکورد تازه ای به ثبت رساند.