۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

بازی خطرناک قدرت‌ها با طلای سیاه/ نفت مقاومت 70دلاری را از دست داد

۴ خرداد ۱۳۹۸، ۱۵:۲۱
کد خبر: 355591
بازی خطرناک قدرت‌ها با طلای سیاه/ نفت مقاومت 70دلاری را از دست داد

با وجود افزایش تنش در خاورمیانه و خلیج فارس، قیمت جهانی نفت طی دو هفته گذشته تحت تاثیر تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا که احتمال کاهش رشد اقتصادی چین را افزایش می‌دهد، شاهد روند صعودی نبوده و بهای هر بشکه نفت برنت در پایان مبادلات هفته کاری گذشته با 4.5 درصد کاهش در طول هفته گذشته به ۶۷ دلار و ۴۷ سنت رسید.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ درحالی بازارهای جهانی هفته معاملاتی خود را به پایان رساندند که با وجود افت بیش از 4 درصدی قیمت نفت برنت در هفته گذشته، قیمت نفت بیش از یک درصد در معاملات روز جمعه افزایش یافت. در این بین همچنین هر بشکه نفت وست تگزاس با مجموع افت 6 دلاری در هفته اخیر، معاملات خود در روز جمعه را با 1.58 درصد افزایش روی نرخ 58 دلار و 63 سنت به پایان رساند.

از سوی دیگر اما همزمان با تشدید تحریم نفتی ایران از سوی آمریکا، بهای هر بشکه نفت سنگین ایران با ۳ دلار و ۳۴ سنت کاهش به پایین‌ترین حد از ۲۹ ماه مارس تاکنون رسید. از این رودر پایان خرید و فروش‌های روز جمعه بازار جهانی، هر بشکه نفت سنگین ایران ۶۰ دلار و ۷۳ سنت معامله شد که پایین‌ترین نرخ طی ۵۶ روز گذشته محسوب می‌شود.

در نتیجه باوجود افزایش ریسک در منطقه خلیج فارس و همچنین امتناع هند از ادامه خرید نفت از ایران، به دلیل تاثیر تشدید جنگ تجاری میان چین و آمریکا نمی تواند حداقل در رزوهای پیش رو تغییرات مثبت قابل توجهی را برای معاملات طلای سیاه انتظار داشت.

از سویی دیگر اما کاهش 5 حلقه ای تعداد چاه های نفت آمریکا در هفته گذشته و رسیدن آن به 797 حلقه، افزایش تنش در خاورمیانه به دلیل ارسال 1500 نیروی نظامی آمریکا به منطقه و گزارش شورای نظارت بر معاملات سلف آمریکا CFTC مبنی بر کاهش تعداد موقعیت های خرید هفتگی 9400 عددی به 478.4 هزار قرارداد، از مهم ترین دلایل صعودی شدن قیمت در پایان معاملات روز گذشته بازارهای جهانی بود.