۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تشدید اعتراض پالایشگاه داران آمریکایی/ واردات نفت ایالات متحده از روسیه بیشتر شد

۱ خرداد ۱۳۹۸، ۱۰:۱۴
کد خبر: 354918
تشدید اعتراض پالایشگاه داران آمریکایی/ واردات نفت ایالات متحده از روسیه بیشتر شد

میزان نفت وارداتی آمریکا از روسیه در ماه می به دلیل تحریم ونزوئلا افزایش یافته است.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ در حالی است که وزیر انرژی آمریکا در روز گذشته اعلام کرد تحریم های جدیدی برای لوله های نفتی روسیه به آمریکا در نظر گرفته اما خود با سروصدای پالایشگاه داران آمریکایی نسبت به افزایش واردات نفت پس از قطع ورود نفت ونزوئلا به این کشور، آمریکا واردات نفت خود از روسیه را افزایش داده است.

به گزارش بلومبرگ، میزان نفتی که در ماه می از روسیه به آمریکا وارد شده، به میزان قابل ملاحظه ای بیشتر بوده است. این خبر را روس دالن، از بازار سرمایه های کاراکاس گفته است. ایالات متحده در این ماه، 5 میلیون بشکه نفت خام بیشتر وارد کرده است و مقدار بیشتری نفت نیز در راه است.

ایالات متحده در ژانویه و فوریه، نفت خام کمتری از روسیه وارد کرده است و مجموع نفت خام و دیگر فرآورده های نفتی وارد شده از روسیه براساس گزارش آژانس بین المللی انرژی 16 میلیون و 130هزار بشکه بوده است که در مقایسه با همین دوره در مدت مشابه سال گذشته میلادی 4 میلیون و 120هزار بشکه کمتر است. این رقم در مدت مشابه سال گذشته 20 میلیون و 250هزار بشکه بود.

اما اکنون انتظار می رود ایالات متحده این میزان را تا سه برابر افزایش دهد، زیرا ونزوئلا دیگر تامین کننده نفت خام ایالات متحده نیست. ونزوئلا در ژانویه و فوریه 26 میلیون و 670هزار بشکه نفت و فرآورده های نفتی به ایالات متحده فرستاده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل و رقم 29 میلیون و 589 هزار بشکه عدد پایین تری است. اکنون با ادامه تحریم نفت ونزوئلا توسط آمریکا و به صفر رسیدن واردات نفت ونروئلا در ماه می، انتظار می رود، آمریکا نفت اضافی خود را از روس ها تامین کند.

این داده ها نشان می دهد فرصت خوبی برای روس ها فراهم شده تا از توقف صادرات نفت ونزوئلا سودی به دست آورند.