۰ نفر

تخلیه ۳سد تهران به دلیل احتمال وقوع باران‌های سیل‌آسا

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 354746
تخلیه ۳سد تهران به دلیل احتمال وقوع باران‌های سیل‌آسا

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران از تخلیه سه سد کرج، لتیان و ماملو به دلیل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در مورد احتمال وقوع باران‌های سیل آسا خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، سید حسن رضوی در مورد آخرین وضعیت سدهای تهران توضیح داد: سد طالقان سرریز شد و سد ماملو نیز در شرف سرریز شدن است. البته در حال حاضر سه سد کرج، لتیان و ماملو تخلیه می‌شوند. به عبارت دیگر در حال حاضر خروجی سدها بیشتر از ورودی آن‌ها است.

وی ادامه داد: تخلیه سدها به این دلیل صورت می‌گیرد که سازمان هواشناسی و مجموعه‌های مرتبط با وزارت نیرو برای روزهای آینده بارندگی سیل آسا را پیش‌بینی کرده‌اند که البته احتمال وقوع آن ۵۰ درصد است. اما به دلیل اینکه گرفتار سیلاب نشویم، سه سد را تخلیه می‌کنیم. چنانچه تخلیه صورت نگیرد، سدها سرریز خواهند کرد. اما در هر صورت همه سدهای پنجگانه تهران به جز سد لار تا پایان خردادماه سرریز می‌شوند.

میزان ورودی و خروجی سدها

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای تهران درباره میزان ورودی و خروجی سدها نیز توضیح داد: در حال حاضر میزان ورودی سد طالقان حدود ۸۰ مترمکعب در ثانیه است که به همان میزان تخلیه می‌شود. ورود سد لتیان حدود ۳۵ مترمکعب در ثانیه است که حدود ۴۰ مترمکعب در ثانیه تخلیه می‌شود. ورودی سد ماملو حدود ۳۹ مترمکعب در ثانیه است که ۳۵ مترمکعب در ثانیه تخلیه می‌شود. ورودی سد کرج حدود ۳۵ و خروجی آن ۳۰ مترمکعب در ثانیه است.

بر اساس این گزارش  چندی پیش  رضوی درباره آخرین وضعیت سدهای استان تهران گفته بود مخازن سدهای استان تهران حدود یک میلیارد و ۳۰ میلیون مترمکعب آب دارند و تقریباً تا اواخر خردادماه همه سدهای این استان به استثنای سد لار سرریز می‌کنند و مشکلی هم درباره شرایط خاص وجود ندارد.