۰ نفر

سوءمدیریت عامل اساسی افزایش خسارت سیل در کشور

۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۹:۴۷
کد خبر: 354652
سوءمدیریت عامل اساسی افزایش خسارت سیل در کشور

نماینده مردم در مجلس دهم با بیان اینکه سیل به ما ثابت کرده است که سوء مدیریت اصلى ترین عامل بروز خسارت ها بوده است،گفت:سیستم نظارت بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در سواحل شمالى بسیار ضعیف است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، علی ابراهیمی  درباره ى تصرف حریم رودخانه بویژه در شهرهای شمالی  توسط برخی افراد خاص گفت: متاسفانه شاهد این موضوع هستیم که یکسرى افراد خاص، سواحل شمالى را تحت تصرف خود درآورده اند و این در حالی است که   دریا و سواحل جزء انفال محسوب می‌شود و مربوط به  تمام  مردم  این مرزو بوم است.

 لزوم همکاری وزارت کشور، قوه قضاییه، قوه مقننه برای پایان دادن به معضل تغییرکاربری

نماینده مردم شازند در مجلس شوراى اسلامى با بیان اینکه وزارت کشور، قوه قضاییه، قوه مقننه  الزامی  است که با اراده جدی با  افرادی که به حریم رودخانه با ساخت وساز غیر اصولی  تجاوز کردند، برخورد کند  تصریح کرد: متاسفانه  در  جاده شمال با توجه به عدم برخورد قانونى مناسب شاهد  تبعیضات فراونى  در زمینه تجاوز  به حریم رودخانه هستیم.

ابراهیمی افزود: سیل به ما ثابت کرده است که سوء مدیریت اصلى ترین عامل بروز و افزایش  خسارت ها بوده است واز  همین رو  نباید همه چیز را به حساب حواد ث غیر مترقبه  بگذاریم  بلکه  بسیاری از  افزایش خسارت  های ناشی از سیل برگفته از  سو مدیریت است بنابراین تکرار چنین فاجعه ای به هیچ وجه ممکن قابل بخشش نیست.

 وی تصریح کرد:  سازمان منابع طبیعى و وزارت نیرو می بایست با اراده جدی  از حریم رودخانه محافظت کنند زیرا   استفاده از  منابع طبیعی حق مسلم تمام شهروندان  است و نباید اجازه داد برخی افراد با سوء استفاده  به حریم رودخانه  تجاوز کنند.

سیستم نظارت در سواحل شمالى کشور بسیار ضعیف است

عضو کمیسیون کشاورزى مجلس با بیان اینکه  سیستم نظارت بر جلوگیری از تغییر کاربری اراضی در سواحل شمالى بسیار  ضعیف است یادآورشد:عدم نظارت  بستر  ایجاد  فرصت  برای حضور یک عده افراد معدود در تغییرکاربری را فراهم می‌کند.