۰ نفر

ملاقات‌های ظریف و زنگنه برای احقاق حقوق نفتی ایران

۳۰ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۲۱:۴۱
کد خبر: 354554
ملاقات‌های ظریف و زنگنه برای احقاق حقوق نفتی ایران

وزیر نفت با بیان اینکه نمی‌تواند درخواست‌های نفتی ایران از اروپا در مهلت ۶۰روز به اروپا صریح بیان کند، گفت: اگرچه نمی‌توانم دراین‌خصوص صریح صحبت کنم اما وزارت امور خارجه،مدیریت کار را تحت نظارت و سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی لحاظ می کند، وزارت نفت نیز با آن‌ها بسیار هماهنگ است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، بیژن زنگنه در باره ارزیابی  دهمین مرحله عرضه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی  که قرار است فردا صورت گیرد، گفت: این عرضه نیز همچون دیگر عرضه‌ها خواهد بود درحالی که وزارت نفت موظف است هر ماه مقدار مشخصی نفت و میعانات گازی عرضه کند لذا بر مبنای شیونامه ابلاغی طی هفته‌های گذشته و قانون بودجه این عرضه‌ها صورت خواهد گرفت.

کوچک‌سازی محموله‌های عرضه نفت در بورس تا حد 35هزار بشکه یا 5هزار تن

وی با بیان اینکه محموله‌های عرضه نفت در بورس تا حد امکان (35هزار بشکه یا 5هزار تن) کوچک شده لذا امکان خوبی برای خریداران به‌وجود آمده است، افزود: لجستیک (مدیریت جریان کالا، اطلاعات بین محل تولید تا نقطه مصرف برای برآورده کردن نیازهای مصرفی) آن‌ نیز توسط وزارت نفت برای تحویل این محموله‌های کوچک فراهم شده است.

در نظر گرفتن تسهیلات بسیاری برای خریداران مانند تعهدات ریالی و اعتباری

زنگنه ادامه داد: همچنین تسهیلات بسیاری نیز برای خریداران مانند تعهدات ریالی و اعتباری در نظر گرفته شده است البته باید ابتدا 6 درصد مبلغ را به‌عنوان ضمانت قرار دهند و سپس مابقی پول در طول زمان و قبل از بارگیری محموله از آن‌ها اخذ می‌شود.

 عرضه‌ های گذشته نفت در بورس انرژی کم و پیش موفق بوده و امید است با رفع مشکلات و ناآشنایی‌ها بتوانیم عرضه را گسترده‌تر کنیم چراکه اکثر بورسی‌ها معتقدند کسب موفقیت چشمگیر عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است لذا وارد میدان شدن کنشگران و فعالان این عرصه به زمان نیاز دارد.

کسب موفقیت چشمگیر عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است

وی در ارزیابی عرضه های نفت و میعانات گازی که تاکنون در بورس انرژی صورت گرفته، بیان کرد: این عرضه‌ها کم و پیش موفق بوده و امید است با رفع مشکلات و ناآشنایی‌ها بتوانیم عرضه را گسترده‌تر کنیم چراکه اکثر بورسی‌ها معتقدند کسب موفقیت چشمگیر عرضه نفت در بورس کمی زمان‌بر است لذا وارد میدان شدن کنشگران و فعالان این عرصه به زمان نیاز دارد.

نمی‌توانم درخواست‌های نفتی ایران در مهلت 60 روز به اروپا را صریح بیان کنم

وزیر نفت همچنین درخصوص اینکه  در مهلت 60 روز ایران به اروپا چه درخواست‌هایی برای فروش نفت  دیده شده است، تصریح کرد: اگرچه نمی‌توانم دراین‌خصوص صریح صحبت کنم اما وزارت امور خارجه،مدیریت کار را تحت نظارت و سیاست‌های شورای عالی امنیت ملی لحاظ می کند، وزارت نفت نیز با آن‌ها بسیار هماهنگ است، من و دکتر ظریف کارها را دنبال کرده و مرتبط با موضوع، ملاقات‌هایی داریم و از طرف ایران کارها با حسن‌نیت دنبال می‌شود و ان شاءالله پاسخ این حسن نیت‌ها داده شود.