۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

خاورمیانه، ارزانترین منبع نفتی دنیا/ تولید نفت شیل به صرفه می‌شود

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۳:۲۵
کد خبر: 353946
خاورمیانه، ارزانترین منبع نفتی دنیا/ تولید نفت شیل به صرفه می‌شود

مطابق با جدیدترین آمارها، در حالی بخش خشکی منطقه خاورمیانه ارزان‌ترین منبع تولید نفت در سراسر جهان است که پیشرفت صنعت شیل سبب کاهش بهای تمام شده استخراج این نفت شده است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ با توسعه فن آوری ها در زمینه اکتشاف واستخراج نفت به ویژه درحوزه  نفت شیل، شاهد اوج گیری این  نوع نفت در بازارهای جهانی هستیم.

طبق جدیدترین آمارها در خصوص عرضه جهانی مایعات هیدروکربوری و قیمت سر به سری تولید آن ها، همچون  گذشته، بخش خشکی منطقه خاورمیانه ارزان ترین منبع تولید نفت در سراسر جهان است .

از سویی دیگر اما با پیشرفت تکنولوژیکی در بخش اکتشاف واستخراج میادین نفت شیل آمریکا، شاهد جهش قابل ملاحظه این نوع نفت به رتبه سوم در ارزان ترین منبع تولید نفت در جهان هستیم. گفتنی است نفت شیل شمال آمریکا از دومین منبع گران قیمت در سال 2015 با قیمت متوسط سربه سری تولید 68 دلار به ازای هر بشکه در حال حاضر پیشرفت نموده و به سومین منبع ارزان در سال 2019 با قیمت میانگین 49 دلار در هر بشکه رسیده است.

در نتیجه به نظر می رسد فارغ از موضوع کوتاه بودن عمر چاه های نفت شیل، پیشرفت در بخش استخراج این نفت، سبب شده تا توجیه اقتصادی سرمایه گذاری در حوزه نفت شیل افزایش یابد.

اما مطابق با همین  آمارهادرحال حاضر ماسه های نفتی کانادا، گرانترین منبع  تولید نفتدر دنیا به شمار می روند چراکه قیمت متوسط سربه سری تولید هر بشکه نفت از این نوع برابر با 83 دلار است.

WhatsApp Image 2019-05-18 at 02.51.03