۰ نفر

انفجار عامدانه در الفجیره ترقه بازی آمریکایی‌ها در منطقه است

۲۸ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۰:۰۱
کد خبر: 353820
انفجار عامدانه در الفجیره ترقه بازی آمریکایی‌ها در منطقه است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس معتقد است آمریکا با ایجاد تنش در آب‌های خلیج فارس قصد دارد مجوزی برای تحرکات نظامی خود در منطقه از فضای عمومی جهان کسب کند.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، حمیدرضا حاجی بابایی،  انفجار نفتکش های الفجیره امارات را یک سناریو برای حضور بیشتر آمریکا در منطقه و ادامه خباثت های آنها دانست و گفت: امروز آمریکا طرح های جدیدی برای منطقه دارد و بعد از اینکه مردم منطقه آنها را یبرون راندند سعی دارند از پنجره وارد شوند.

آسیب ناچیز نفتکش‌ها حکایت از عامدانه بودن انفجارها دارد

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: آمریکایی ها به دنبال مجوز برای تحرکات نظامی خود در منطقه هستند لذا سعی دارند با ایجاد تنش در خلیج فارس فضای عمومی جهان را با خود همراه کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه آمریکا بروز ناامنی در آب های خلیج فارس را مجوزی برای ورود خود به منطقه می داند، عنوان کرد: با توجه به میزان آسیب های ناشی از انفجار 5 نفتکش سعودی و اماراتی در الفجیره می توان گفت این اتفاق صرفا یک ترقه بازی بود.

حاجی بابایی درباره تأمین نفت دنیا از سوی آمریکا بیان داشت: آمریکا در حال حاضر 13 میلیون بشکه نفت در روز تولید می کند و به اولین تولیدکننده و اولین فروشنده دنیا تبدیل شده است تا با این میدانداری اقتصاد خود را نجات دهد و منطقه را وارد یک سناریوی جدید کند از این رو باید هوشیار بود.

پشت پرده نمایش‌ سعودی‌ها و اماراتی‌ها در خلیج فارس برنامه‌ای بلندمدت برای حضور آمریکا است

رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به سقوط 3.8 شاخص بورس امارات، خاطرنشان کرد: این خسارات که ناشی از انفجارهای خودخواسته در منطقه است، چندان برای آنها مهم نیست چرا که قرار است در برنامه ای بلندمدت اقدامات دیگری داشته باشند که در حال حاضر این اتفاقات و نمایش ها را لازم می بینند اما در نهایت موفقیت های در کوتاه مدت کسب می کنند و در درازمدت بی نصیب خواهند ماند.