۰ نفر

رئیس روابط عمومی پالایشگاه تبریز به اقتصادآنلاین خبر داد؛

رد شایعه انفجار/ شرایط عادی است

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۵:۴۲
کد خبر: 353333
رد شایعه انفجار/ شرایط عادی است

دود غلیظ فلر پالایشگاه تبریز ناشی از خروج یکباره حجم مواد هیدروکربوری بود که هیچ نشانی از انفجار ندارد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ در پی مشاهده دود اطراف فلر پالایشگاه تبریز، شایعاتی مبنی بر انفجار و آتش سوزی در این پالایشگاه منتشر شد که مسئولین پالایشگاه آن را رد کردند.

در این رابطه شاکر خفایی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: دود مشاهده شده به دلیل سوختن مواد هیدرو کربوری بوده است. در زمان راه اندازی به منظور رعایت دستورالعمل های ایمنی، مجبور به بستن یکی از واحدهای در حال راه اندازی پالایشگاه بودیم که حجمی از مواد هیدروکربوری در زمان کوتاهی به مشعل ایمنی پالایشگاه انتقال یافت. وی افزود: البته این انتقال مواد هیدروکربوری نیز دقیقا بر مبنای اجرای دستورالعمل های ایمنی بوده که شعله سوختن این مواد از داخل شهر دیده شده است.

خفایی گفت:  پس از کاهش فشار و رسیدن به شرایط ایمن، واحد مذکور به شرایط عادی بازگشت و شرایط کاملا تحت کنترل است. 

رئیس روابط عمومی و امور بین الملل پالایشگاه تبریز با تاکید بر اینکه این اقدام هیچ خسارتی نداشته گفت: طبق دستورالعمل ایمنی ناچاریم مواد هیدروکربوری را به مشعل بدهیم تا از انفجار جلوگیری شود. وی تاکید کرد: تا چند روز آینده تمام واحدهای پالایشگاه از اورهال خارج شده و به مدار تولید باز می گردند.

گفتنی است از یک ماه گذشته تاکنون پالایشگاه تبریز در حال انجام تعمیرات اساسی(اورهال‌) است و عملیات امروز نیز یکی از برنامه های راه اندازی مجدد سیستم ها و واحد های تعمیر شده بود.