۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تصویب‌نامه افزایش بهای آب و برق اصلاح شد/ شرط و شروط جدید مصوبه دولت

۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۱۵
کد خبر: 353316
تصویب‌نامه افزایش بهای آب و برق اصلاح شد/ شرط و شروط جدید مصوبه دولت

سه قسمت از بندهای مصوبه افزایش بهای آب و برق که در تاریخ 27 اسفند سال گذشته به تصویب رسیده بود، در جلسه هیات وزیران روز یکشنبه اصلاح شد.

به گزارش اقتصادآنلاین، اعضای کابینه برای تامین نظر هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت با قوانین، تصویب‌نامه افزایش بهای آب و برق در سال ۱۳۹۸ را اصلاح کردند. مقرر بود طبق مصوبه هیات وزیران، بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به میزان 7 درصد افزایش یابد.

در همین راستا هیات وزیران در جلسه ۲۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ به پیشنهاد معاونت حقوقی رییس جمهور و وزارت نیرو، تصویب­‌نامه شماره ۱۷۶۳۲۷/ت ۵۵۸۳۰هـ مورخ ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ را به شرح زیر اصلاح کرد:

در پایان بند (۱)، عبارت "مشروط بر اینکه از قیمت تمام­ شده در سال مربوط تجاوز ننماید." اضافه می‌شود.

در بند (1) آمده بود: بهای آب و برق از ابتدای اردیبهشت ماه سال جاری به میزان 7 درصد افزایش یابد.

۲- در بند (۲)، قبل از عبارت "فاضلاب بها"، عبارت "مشروط بر اینکه از قیمت تمام شده در سال مربوط تجاوز ننماید. صورت حساب­ بهای برق ماه­ های گرم در مناطق گرمسیر (۱)، (۲)، (۳) و (۴) به ترتیب برای مشترکین خانگی با سطح مصرف ماهانه کمتر از (۳۰۰۰)، (۲۰۰۰)، (۱۰۰۰) و (۴۰۰)کیلو وات ساعت و" اضافه می­ شود.

گفتنی است در بند (2) آمده: با هدف مدیریت مصرف و بازدارندگی مصارف غیرضرور، از ابتدای خرداد ماه، سالانه ۱۶ درصد به خالص صورتحساب آب و برق مصارف خانگی (بدون احتساب آبونمان، مالیات بر ارزش افزوده و عوارض) مشترکین بالای الگوی مصرف افزوده می­‌شود. فاضلاب بها، مشمول افزایش موضوع این بند نخواهد بود.

۳- در بند (۷)، واژه "صرفاً" به عبارت "در چهارچوب اعتبارات پیش ­بینی­ شده در قانون بودجه سالیانه" اصلاح می­ شود.

در متن بند (7) نیز آمده است: منابع درآمدی حاصل از افزایش صورتحساب مشترکین پرمصرف آب و برق حسب مورد صرفاً برای تعویض لوازم اندازه­‌گیری و مدیریت مصرف، کاهش هدررفت و اصلاح و بهینه­‌سازی شبکه­‌های توزیع و خرید آب و برق از بخش خصوصی خواهد شد.

WhatsApp Image 2019-05-14 at 03.36.33