۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آتش‌سوزی خط لوله امیدیه مهار شد/ نفت جمع شده در لوله، علت ادامه حریق

۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۰۴
کد خبر: 351746
آتش‌سوزی خط لوله امیدیه مهار شد/ نفت جمع شده در لوله، علت ادامه حریق

نشت خط لوله امیدیه به مارون2 مهار شد و خوشبختانه آسیب جانی به اهالی روستای صالح آباد وارد نشده است.

اقتصادآنلاین-منصوره محمدی؛ رضا طاهری، مدیر روابط عمومی مناطق نفت خیز جنوب در گفت و گو با اقتصادآنلاین با بیان این نکته که نشت نفت خط لوله امیدیه مهار شده است به تشریح حادثه پرداخت.

وی با اشاره به اینکه یک بیل به خط لوله 42 اینچ نفت شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری در مسیر امیدیه به تاسیسات مارون ۲ باعث وقوع حادثه شده است گفت: در کنار این خط، یک خط لوله میعانات گازی نیز وجود دارد که آن نیز دچار حریق شده است. در نتیجه بلافاصله شیر دو طرف خط لوله  بسته شد تا نفت بیش از این نشت نکند. اما با توجه به آنکه نفت زیادی در داخل لوله جمع شده بود، آتش سوزی ادامه دار شد. 

طاهری، درباره خبر آسیب منازل روستای صالح آباد گفت: در مجاورت لوله های نفت، 3، 4 خانوار سکونت داشته اند که بلافاصله تخلیه و به مکان امنی انتقال داده شدند. آتش سوزی نیز هیچگونه خسارت مالی و جانی به همراه نداشته است. 

وی درباره احداث منازل مسکونی در حریم خط لوله مذکور گفت: این خطوط لوله متعلق به سال ها پیش است و روستاها در نزدیکی خطوط لوله ساخته شده اند.

شایان ذکر است روز گذشته خط لوله 42 اینچ مسیر امیدیه به تاسیسات مارون ۲ دچار نشت نفت شد که به دلیل شدت نشت نفت، به موازات آن خط 12 اینچ گاز مایع نیز دچار حریق شد. آتش سوزی ظهر امروز در منطقه مهار شد.