۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تعیین سیاست اوپک درباره عربستان در نشست آتی/ ایران الگوی صنعت نفت در منطقه است

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸، ۱۴:۳۸
کد خبر: 350638
تعیین سیاست اوپک درباره عربستان در نشست آتی/ ایران الگوی صنعت نفت در منطقه است

تلاش اوپک تلاش نگه داشتن نفت در جایگاهی غیر سیاسی است.

اقتصادآنلاین - لیلا میبان؛ شروع به کار دومین روزنمایشگاه بین المللی نفت،گازو پتروشیمی با حضور دبیر کل اوپک در این نمایشگاه انجام شد. 

محمدبارکیندو در بازدید از نمایشگاه نفت، گاز وپتروشیمی در نشستی با اشاره یه اینکه ایران در دستیابی به اهداف تولید نفت طی ۴۰ سال اخیر برای دیگر اعضا قابل الگوبرداری است گفت:اکنون ایران الگوی مهمی برای صنعت نفت در منطقه است زیرا در شرایط سخت به اهداف خود دست یافته است.

دبیر کل اوپک در ادامه گفت: تلاش اوپک تلاش نگه داشتن  نفت در جایگاهی غیر سیاسی است.در همین راستا همه همکاران بدون پاسپورت وارد شوند.

وی با بیان این که ایران در مقابله با فقر انرژی پیشتاز بوده است گفت:  باید ایران رت در زمینه تنوع بخشی منابع انرژی قهرمان دانست.

دبیر کل اوپک با اشاره به کاهش سهم نفت در تولید ناخالصی داخلی ایران به کمتر از ۴۰ درصد ادامه داد: ایران مردم خود را فراموش نکرده و اکنون گاز در سراسر این کشور توزیع می شود.

وی در ادامه گفت: قبل از بیانیه تاریخی ۲۰۱۶ و کاهش تولید نفت اوپک، با وزیر نفت ایران  مشورت داشتم،ایران از بینانگذاران اوپک است و حدود ۶۰ سال با اوپک همکاری دارد.

بارکیندو در انتها افزود: به مردم شجاع ایران تدر مقابله با چالش سیل اخیر و نشان دادن همبستگی تبریک می گویم و امیدوارم که این کشور در مقابل چالش زیست محیطی نیز موفق باشد.

در ادامه نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران انجام شد. بهرنگ علیزاده رئیس بخش مطالعات بازار اوپک با اشاره به اینکه کلیه تصمیمات اوپک مبتنی بر تصمیمات کنفرانس ها است گفت: این تصمیمات براساس اجماع است و پس از تصویب کلیه کشورها مکلف به اجرای آن هستند و ماموریت اوپک اتحاد بین اعضا است. 

وی در پاسخ به سوال خبرنگار اقتصادآنلاین درباره سیاست های اوپک در قبال عربستان گفت: تصمیمات اوپک به صورت اجماع گرفته می شود. اگر نظر یک عضو مخالف با سایر اعضا باشد،آن نظر لغو خواهد شد. باید منتظر نشست بعدی بود تا درباره سعودی ها به گفت و گو پرداخت. سعودی ها می گویند اگر کمبودی باشد اوپک آنرا برطرف خواهد کرد،ا ما با اجماع تمام اعضا این کار انجام خواهد شد.