۰ نفر

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

بستن تنگه هرمز تصمیم حاکمیتی است

۲۸ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۲۷
کد خبر: 347473
بستن تنگه هرمز تصمیم حاکمیتی است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی مجلس با تاکید بر اینکه ایران به دنبال مقابله با فرماند‌هان مرکزی آمریکا در خاورمیانه است، گفت: بستن تنگه هرمز تصمیم حاکمیتی است.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از خانه ملت، محمدجواد جمالی‌نوبندگانی با اشاره به طرح تقویت جایگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در برابر اقدامات آمریکا، گفت: اقدام متقابلی در این طرح صورت گرفته است که شامل نیروهای فرمانده مرکزی آمریکا در خاورمیانه (سنت‌کام) است، لذا مشخصا اعلام کردیم که تحریم‌های ما علیه فرماند‌هان، عوامل نظامی و کسانی است که به این نیروها کمک لجستیکی، نظامی، آموزشی و اقتصادی می‌کنند.

تعقیب قضایی بانک‌های داخلی که از همکاری با سپاه استنکاف ورزند

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: کشورهایی هم که این نیروها  تبعیت یا حمایت کنند، مورد عمل متقابل ایران قرار می‌گیرند. همچنین کسانی که در داخل کشور مانند برخی بانک‌های دولتی یا خصوصی از همکاری با سپاه عمدا یا سهوا استنکاف ورزند، تحت تعقیب قضایی قرار می‌گیرند.

بستن تنگه هرمز تصمیم حاکمیتی است

وی افزود: در قالب این طرح به موارد خارج از شمول پرداخته نشده است و این موارد بستگی به تدابیر مقام معظم رهبری، شورای عالی امنیت ملی و نیروهای مسلح دارد. مواردی مانند بستن تنگه هرمز یا غیره متقابل با تروریستی خواندن سپاه نیست و ما هم در این طرح به این موضوع نپرداختیم زیرا ما به دنبال تحریم نیروهای مذکور بودیم و کاری به مسائل جغرافیایی منطقه نداشتیم.

تایید شورای عالی امنیت ملی لازمه اجرای مفاد طرح تقویت سپاه است

عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، گفت: بستن تنگه هرمز یا برخوردهایی اینچنینی بستگی به نظر رهبری یا شورای عالی امنیت ملی دارد، در واقع تصمیم حاکمیتی است. از سوی دیگر ما در طرح آوردیم که همه موارد با تایید شورای عالی امنیت ملی صورت می گیرد.