۰ نفر

کاهش سطح آب در هورالعظیم

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۲۰
کد خبر: 346774
کاهش سطح آب در هورالعظیم

مدیر برنامه‎ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران گفت: شرایط هورالعظیم از نظر کلی تغییر چندانی نسبت به ۲۲ و ۲۳ فروردین سال جاری نکرده است، اما در برخی نقاط شاهد کاهش سطح آب بوده ایم.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از مهر، کریم زبیدی، مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران درباره آخرین وضعیت تأسیسات و چاه‌های نفتی در منطقه هورالعظیم اهواز گفت: شرایط هورالعظیم از نظر کلی تغییر چندانی نسبت به روز جمعه ۲۳ فروردین ۹۸ و پنجشنبه ۲۲ فروردین سال جاری نکرده است، اما در برخی نقاط شاهد کاهش سطح آب بوده‌ایم.

وی ادامه داد: محتوای نفتی داخل خطوط لوله را هر کجا که دچار آب گرفتگی شده است، قطع کردیم؛ به عبارتی دیگر در هر نقطه که احساس کردیم می‌تواند ایجاد تهدید کند، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم.

به گفته این مقام مسؤول، چند چاه در منطقه غرب کارون که ممکن بود آسیب ببیند و ایجاد مشکل کند، مسدود شده است.

زبیدی در پاسخ به اینکه برآورد شما از خسارات ایجاد شده چه میزان است، تصریح کرد: اکنون نمی‌توان درباره میزان خسارات اظهارنظر کرد. چرا که سیل متوقف نشده است، از سویی دیگر علاوه بر خساراتی که متوجه تأسیسات نفتی است، بازگرداندن چاه‌های نفتی مسدود شده به روند تولید نیز امر آسانی نیست و هزینه کلانی در بر دارد.

مدیر برنامه‌ریزی تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با تاکید بر اینکه مجموعه وزارت نفت به هیچ عنوان از ورود آب به هورالعظیم جلوگیری نکرده است، اظهار داشت: شخصاً از حوضچه‌های موجود بازدید کردم و صراحتاً می گویم که هیچ ممانعتی برای ورود آب به هور العظیم وجود ندارد.