۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

از سرگیری عرضه میعانات گازی در بورس/ قیمت یک‌دلار بالا رفت

۲۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۰۰
کد خبر: 346758
از سرگیری عرضه میعانات گازی در بورس/ قیمت یک‌دلار بالا رفت

نخستین عرضه سال ۹۸ میعانات گازی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی به میزان یک میلیون بشکه از سوی شرکت ملی نفت سه‌شنبه هفته جاری انجام می‌شود.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ مطابق با اطلاعیه جدید شرکت ملی نفت در خصوص ادامه روند عرضه میعانات گازی پارس جنوبی، سه شنبه ۲۷ فروردین، اولین مرحله از این عرضه‌ها در سال جدید کلید می‌خورد. این در حالی است که سه شنبه هفته گذشته نیز اولین مرحله عرضه نفت خام در رینگ بین‌املل بورس انرژی انجام شد که البته معامله‌ای صورت نپذیرفت.

گفتنی است طبق اعلام نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی، از این به بعد عرضه نفت خام و میعانات گازی در بورس انرژی روزهای سه‌شنبه هر هفته انجام می‌شود.

مطابق با این اطلاعیه عرضه یک میلیون بشکه میعانات گازی پارس جنوبی در رینگ بین‌الملل بورس انرژی با قیمت پایه ۶۷ دلار و ۸۵ سنت برای هر بشکه برای تاریخ ٢٧ فروردین انجام می‌شود.

قابل ذکر است شرایط عرضه در این دوره نیز مانند عرضه نفت خام است. امکان واریز پیش پرداخت ۶ درصد به صورت ارزی فراهم شده است و برای تسویه باقی‌مانده وجه‌المعامله، خریداران می‌توانند از سازوکارهای ارزی مورد تایید شرکت ملی نفت ایران استفاده کنند. خریداران می‌توانند تا چهار ماه پس از انجام معامله، محموله را تحویل بگیرند و تحویل محموله در دیگر مناطق منوط به تایید شرکت ملی نفت ایران امکان‌پذیر است.

گفتنی است در این مرحله یک میلیون بشکه میعانات گازی در محموله‌های ۳۵ هزار بشکه‌ای عرضه خواهد شد.