۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس باز هم قول داد/ آیا پای گرانفروشی در میان است؟

۲۴ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۰
کد خبر: 346546
مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس باز هم قول داد/ آیا پای گرانفروشی در میان است؟

این سومین بار است که مدیرعامل بازنشسته هلدینگ خلیج فارس در خصوص عرضه اولیه سهام شرکت پتروشیمی نوری در بورس تهران وعده داده که برخی این تاخیر و تعلل را تعمدی برای رسیدن به برخی مقاصد خاص عنوان می‌کنند.

اقتصادآنلاین - محمدرضا پوراصغری؛ امروز درحالی جعفر ربیعی مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس وعده عرضه اولیه سهام پتروشیمی نوری در بورس تهران تا پایان خردادماه را داد که پیش از این صحبت از عرضه اولیه نوری تا پایان سال 97 بود. اما در اصل وعده های محقق نشده مدیرعامل بازنشسته هلدینگ خلیج فارس در خصوص عرضه سهام پتروشیمی نوری به آبان ماه سال گذشته بازمی گردد.

وی در نشست خبری 29 مهرماه 97 خبر از ورود پتروشیمی نوری به بورس ظرف کمتر از دو ماه را داد که بازهم محقق نشد. این در حالی است که پتروشیمی نوری در آبان سال گذشته در بورس تهران درج نماد شد. حال باید دید این بار هلدینگ به وعده خود عمل می کند یا مانند نوبت های قبل تنها سعی در آرام کردن انتظارات بورس بازان دارد.

اما نکته جالب توجه اینکه شنیده ها از یک مقام آگاه حکایت از تمایل هلدینگ خلیج فارس به عرضه سهام پتروشیمی نوری در قیمت‌های بالا دارد. چراکه هلدینگ خلیج فارس بعنوان سهامدار اصلی پتروشیمی پارس که سال گذشته در بورس برای اولین بار عرضه شد، احساس ارزان فروشی می کند. به نظر می رسد به دلیل استقبال از این عرضه در بورس، هلدینگ خلیج فارس گمان می برد قیمت سهام پتروشیمی پارس زیر ارزش ذاتی آن بوده است.

حالا باید دید هلدینگ خلیج فارس برای قیمت گذاری پتروشیمی نوری چه خوابی دیده است چرا که به نظر می رسد برای این پتروشیمی نسخه جدیدی پیچیده و دیگر تمایلی به عرضه سهام در قیمت های عادلانه ندارد. از این رو منتظر است تا در دقیقه 90 بتواند با نوسانات احتمالی نرخ ارز، قیمت های بالاتری را برای عرضه اولیه پتروشیمی نوری روانه بازار سرمایه کند.