۰ نفر

تعهدات تولید نفت در حال انجام است؛

توقف تولید در برخی از میادین نفتی خوزستان به دلیل سیل

۲۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۷:۴۲
کد خبر: 346258
توقف تولید در برخی از میادین نفتی خوزستان به دلیل سیل

عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران با اشاره به توقف تولید در برخی از میادین و چاه‌های نفت خوزستان به دلیل سیلاب،‌ گفت:‌ با این حال تولید نفت در خوزستان بدون خللی در جریان است و تمامی تعهدات تولید انجام می‌شود.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، خوزستان را می‌توان قلب نفت ایران دانست، قلبی که اکنون به دلیل سیل و آبگرفتگی در کشور با مشکلات و خساراتی روبرو شده و در این بین تاسیسات نفتی نیز از گزند سیل و آبگرفتگی در امان نمانده است. 
به همین دلیل، «کریم زبیدی»، عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران به عنوان نماینده وزیر نفت و شرکت ملی نفت ایران با هدف ایجاد هماهنگی و بسیج امکانات در کمک به سیل‌زدگان به خوزستان رفت. 
زبیدی، مدیر برنامه ریزی و تلفیقی شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه از ابتدای وقوع سیل کلیه بخش‌های وزارت نفت به ویژه شرکت ملی نفت تمام فعالیت‌ها و امکانات از نظر ماشین‌آلات مانند بیل مکانیکی و ‌کمپرسی را در اختیار گذاشته، ‌گفت:‌ نیروی ها انسانی شرکت ملی نفت نیز مشغول فعالیت هستند و از نظر کمک‌رسانی و مواد غذایی، پتو و سایر ملزومات دیگر اقداماتی انجام شده و چند اورژانس درمانی و تامین دارو هم در مناطق سیل زده ایجاد شده است.
وی ادامه داد:‌ کلیه نیروی انسانی مشغول در صنعت نفت،‌ در کنار تولید نفت، تمام امکانات خود را بسیج کرده و کمک می‌کند.

** توقف تولید در میدان آب تیمور 
زبیدی به آبگرفتگی برخی از میادین نفتی در خوزستان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر تعدادی از چاه‌ها در آب تیمور زیر آب رفته و در منطقه اهواز 3 نیز بخشی از خطوط لوله و چاه‌ها دچار آبگرفتگی شده‌اند. 
به گفته عضو هیات مدیره شرکت ملی نفت ایران،‌ بخشی از میدان منصوری نیز که از ابتدا تالاب بوده دچار آبگرفتگی شده و تعدادی از چاه‌های میدان آزادگان به زیر آب رفته است. 
زبیدی ادامه داد: تولید در آب تیمور و اهواز 3 را متوقف کردیم،‌ همچنین بخشی از اهواز 5 را بسته‌ایم. 
وی تاکید کرد: هر کجا تاسیسات نفتی در معرض آبگرفتگی قرار بگیرند آنها را می‌بندیم تا محیط صدمه نبیند.

**تولید بیش از 350 هزار بشکه نفت از غرب کارون
زبیدی با اشاره به اینکه تولید نفت در خوزستان همچنان در حال انجام است،‌ افزود: آنقدر ظرفیت تولید در خوزستان وجود دارد که تمام تعهدات تولید را با وجود این آبگرفتگی‌ها می‌توانیم انجام دهیم.
وی ادامه داد: در شرایط فعلی نیز از کل منطقه غرب کارون بیش از 350 هزار بشکه در روز نفت تولید می‌شود و تمام تعهدات در غرب کارون، منطقه اهواز و مارون صورت می‌گیرد.

**وزیر نفت به اهواز می‌رود
مدیر برنامه ریزی و تلفیقی شرکت ملی نفت ایران در ادامه به سفر وزیر نفت به اهواز برای بررسی شرایط سیل و وضعیت تاسیسات نفتی اشاره کرد و گفت: قرار است وزیر نفت امشب (شامگاه پنجشنبه) به اهواز سفر کند.
وی در پایان افزود:‌ هنوز برآورد دقیقی از خسارات سیل بر تاسیسات نفتی نداریم و بیشتر این خسارات پراکنده است و ممکن است گسترش پیدا کند.