۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تولید نفت ایالات متحده افزایش یافت/ رشد لاک پشتی با مخالفت تولیدکنندگان آمریکایی

۲۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷
کد خبر: 345972
تولید نفت ایالات متحده افزایش یافت/ رشد لاک پشتی با مخالفت تولیدکنندگان آمریکایی

جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان می دهد، تولید نفت این کشور بازهم افزایش خواهد یافت، اما به دلیل مخالفت تولیدکنندگان نسبت به کاهش قیمت ها، رشد آهسته تری درمقایسه با سال گذشته دارد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ براساس جدیدترین گزارش اداره اطلاعات انرژی، تولید نفت ایالات متحده در سال 2019، با  رشد  یک میلیون و430 هزار بشکه طی سال 2019، به میانگین 12 میلیون و 390 هزار بشکه در روز خواهد رسید.

گزارش EIAنشان می دهد تولید سالانه نفت خام ایالات متحده در سال 2018، به 10 میلیون و 960 هزار بشکه در روز رسید که 17 درصد نسبت به سال 2017 رشد داشت.

رشد تولید نفت خام ایالات متحده در ده سال گذشته، عمدتا به دلیل تولید نفت شیل بوده است. اداره اطلاعات انرژی پیش بینی کرده است که تولید نفت آمریکا به رشد خود در سال 2019 و 2020 ادامه خواهد داد و به  ترتیب، به طور متوسط به 12 میلیون و 300هزار بشکه و 13 میلیون بشکه خواهد رسید.

بیشترین تولید ایالات متحده به حوزه پرمین که شامل بخشی از تگزاس و نیومکزیکو می باشد بوده است و تگزاس بیش از 40 درصد کل تولید ایالات متحده در سال 2018 را با تولید متوسط روزانه 4میلیون و 400هزار بشکه به خود اختصاص داده است. تولید سالانه نفت تگزاس در سال 2018، تقریبا به 950،000 بشکه در روز رسید که رشد قابل ملاحظه ای در منطقه پرمین در غرب تگزاس بود و تقریبا 60 درصد از  تولیدات کل ایالات متحده را افزایش داد.

قابل ذکر است تولیدات نفت شیل باعث پیشی گرفتن ایالات متحده از عربستان سعودی و روسیه به عنوان بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان شد.

به گفته لیندا کاپونا، مدیر اداره اطلاعات انرژی، تولید نفت در خارج از منطقه تگزاس و نیومکزیکو نیز در حال رشد است و در سه سال آینده ادامه خواهد داشت.

این درحالی است که رشد تولید نفت ایالات متحده یکی از دلایل سقوط قیمت در سه ماهه چهارم سال گذشته میلادی  شد. از این رو تولیدکنندگان را مجاب به کاهش تولید و محدودکردن برنامه های حفاری به جهت کنترل هزینه ها کرد.