۰ نفر

تبیانیان در گفتگو با اقتصادآنلاین تشریح کرد؛

در هر شرایطی به فروش ادامه می‌دهیم/ تغییر زمان عرضه نفت در بورس

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۱۲
کد خبر: 345810
در هر شرایطی به فروش ادامه می‌دهیم/ تغییر زمان عرضه نفت در بورس

امروز در حالی اولین عرضه ۹۸ نفت خام در بورس انرژی انجام شد که به رغم نبود خریدار اما شرکت ملی نفت به تداوم عرضه ها تاکید دارد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ همانطور که در اطلاعیه پنجم فروردین ماه شرکت ملی نفت در خصوص از سر گیری عرضه های نفت و میعانات گازی در بورس انرژی منتشر شد، امروز شاهد اولین عرضه نفت خام با قیمت پایه 63 دلار و 36 سنت در هربشکه از سوی این شرکت بودیم. این در حالی است که همچنان مشتری ها با چالش تحریم دست و پنجه نرم می کنند و تا پیدا کردن راهی ایمن برای مصون ماندن از تیر تحریم، احتیاط در پیش گرفته اند. اما نکته ای که به وضوح پیداست، تاکید شرکت ملی نفت و مدیرعامل جدید آن به تداوم عرضه ها تا رسیدن به مرحله فروش کامل در بورس انرژی است.

در این باره تبیانیان نماینده شرکت ملی نفت در بورس انرژی به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در سال جاری تلاش می کنیم تا بسته به تقاضای مشتریان میزان عرضه ها را افزایش دهیم از این رو احتمالا در آینده هر هفته عرضه نفت و میعانات گازی پارس جنوبی را در بورس انرژی داشته باشیم.

وی همچنین از تغییر زمان عرضه ها نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: سال گذشته هر دوشنبه عرضه از سوی شرکت ملی نفت در بورس انرژی داشتیم اما در سال جاری به سه شنبه هر هفته تغییر یافته است.

تبیانیان با تاکید بر تداوم عرضه ها از سوی شرکت ملی نفت گفت: طبق مصوبه مجلس، شرکت ملی نفت موظف است ماهانه 6 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی در بورس انرژی عرضه کند. از سوی دیگر تاکید مدیریت جدید شرکت ملی نفت بر فروش حداکثری نفت بوده که این موضوع سبب تداوم عرضه ها تا فروش کامل نفت و میعانات گازی در بورس خواهد بود.

WhatsApp Image 2019-04-09 at 05.30.47