۰ نفر

اقتصادآنلاین بررسی می‌کند؛

بارش‌ها در تامین برق استان‌های شمالی تاثیری ندارد/ مازوت منبع تولید برق در مازندران

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۰۸
کد خبر: 345809
بارش‌ها در تامین برق استان‌های شمالی تاثیری ندارد/ مازوت منبع تولید برق در مازندران

رشد بارش در استان مازندران از جهت تولید برق اثری ندارد و تولید نیروگاه‌های برق آبی در مازندران در مجموع حدود 14 مگاوات است.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ رشد بارندگی ها در سطح کشور، این انتظار را ایجاد کرده است که تابستان 98 با حداقل خاموشی سپری شود. تابستان گذشته برای بسیاری از استان ها از جمله مازندران که به لحاظ وضعیت آب و هوا  یکی از استان های پرمصرف در فصل تابستان است خاموشی هایی در پی داشت. این استان شاهد افزایش بارش در روزهای پایانی سال گذشته و جاری شدن سیلاب بوده که خساراتی را به تاسیسات برق این استان وارد کرده است، اما با توجه به رشد بارندگی، آیا این استان باز هم در تابستان جاری با مشکل قطعی برق روبرو خواهد شد؟

حسین افضلی، مدیرعامل برق منطقه ای استان مازندران درباره وضعیت خاموشی این استان در تابستان 98  به اقتصادآنلاین گفت: اگر رشد مصرف وجود نداشته باشد، امکان مدیریت تامین برق در تابستان 98 وجود دارد.

افضلی با اشاره به مشکلات تامین برق مازندران در تابستان 97 گفت: خاموشی تابستان 97 بیشتر به دلیل کمبود تولید اتفاق افتاد.

مدیر عامل توزیع برق استان مازندران با اشاره به اینکه در مازندران نیروگاه های برق آبی در تامین برق نقش آنچنانی ندارند گفت: رشد بارش در استان مازندران از لحاظ تامین برق اثری ندارد و تولید از نیروگاه های برق آبی در مازندران در  مجموع حدود 14 مگاوات است. بخشی از برق استان از نیروگاه های داخلی و بخشی از شبکه های سراسری دریافت می شود.

گفتنی است بخش عمده برق استان مازندران در نیروگاه شهید سلیمی نکا تولید می شود که سوخت ورودی آن در ماه های گذشته مازوت بوده و آلودگی زیست محیطی بسیاری را به همراه داشته است. افضلی نیز مصرف سوخت مازوت  در نیروگاه نکا را به منظور تولید برق تایید کرد.

افضلی با اشاره به وضعیت تامین برق تابستان 98 در استان مازندران گفت: با اضافه شدن نیروگاه حرارتی نوشهر با پایه گازسوز شرایط تولید استان بهتر از تابستان 97 خواهد بود.

مدیرعامل توزیع برق استان مازندران با اشاره به بهره گیری اندک از نیروگاه های تجدیدپذیر درتامین برق این استان گفت: تولید برق از محل نیروگاه های تجدیدپذیر در مازندران کم است و  نمی توان آنرا به عنوان یک منبع تامین برق موثر در این استان به حساب آورد. 

اما مازندران از بحران انباشت زباله نیز رنج می برد و یکی از راه های تامین برق در این استان بهره گیری از نیروگاه های زباله سوز می باشد، افضلی درباره تامین برق از زیست توده به اقتصادآنلاین گفت: یک نیروگاه زباله سوز در نوشهر در حال تاسیس است، اما برق زیادی تولید نمی کند و بیشتر با هدف حل معضل زباله ایجاد شده است.