۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

پاسخ به مطلب با عنوان «دسته گل نوروزی شرکت ملی پخش/ بحران مدیریتی تا کجا ادامه خواهد یافت؟»

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۵:۳۱
کد خبر: 345799
پاسخ به مطلب با عنوان «دسته گل نوروزی شرکت ملی پخش/ بحران مدیریتی تا کجا ادامه خواهد یافت؟»

در پی انتشار خبری با عنوان "دسته گل نوروزی شرکت ملی پخش" در اقتصادآنلاین، روابط عمومی شرکت ملی پخش توضیحاتی را ارائه کرده است.

اقتصادآنلاین ضمن تشکر از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران در خصوص توجه به مطلب منتشر شده در این پایگاه خبری پاسخ آن شرکت عیناً به شرح زیر منعکس می شود. امیدواریم که توجیهات مندرج در پاسخ نامه همسو با حل معضلات عریان و غیرقابل کتمان این مناطق و نواحی آنها باشد. مردم در پرتو رسانه ها و گستردگی روزنه های باز رسانه  و شبکه های اجتماعی خود به قدر کفایت بر شرایط آگاهی دارند و نیازی به توضیح مجدد ندارد، ولی ارائه خدمات دقیق و مبتنی بر واقعیت ها تنها راه حل است که مردم و رسانه ها را مجاب خواهد کرد.

تغییرات مدیریتی در منطقه دلیل ازدحام در جایگاه‌ها نیست

دلیل ازدحام در جایگاه‌های استان سیستان و بلوچستان تغییرات مدیریتی در منطقه نبوده است.

پایگاه خبری اقتصاد آنلاین با انتشار گزارشی در روز هفدهم فروردین ماه با عنوان «دسته گل نوروزی شرکت ملی پخش/ بحران مدیریتی تا کجا ادامه خواهد یافت؟» به موضوع ازدحام در جایگاه‌های استان سیستان و بلوچستان در ایام تعطیلات نوروزی پرداخته و مدعی شده است که دلیل اصلی این ازدحام تغییرات مدیریتی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه در روزهای پایانی سال گذشته بوده است این در حالی است که اساساً تغییرات مدیریتی جزء فرآیندهای عادی در سازمان و شرکتی محسوب  می شود و اگر بنابرنظر نویسنده گزارش اقتصاد آنلاین باشد هرزمان دیگری که یک جابه جایی مدیریتی انجام شود احتمالا بازهم از منظر دیگر مدعی خواهند بود. درعین حال دلیل اصلی تراکم به وجود آمده دربرخی جایگاه‌های منطقه رونق گردشگردی در استان سیستان و بلوچستان و افزایش سفرهای گردشگران به این منطقه در سال‌های اخیر و مستثنی بودن این استان از بارش‌های سیل‌آسای اخیر در سراسر کشور بوده است که با تلاش شبانه روزی کارکنان شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی برای توزیع مطلوب سوخت مورد نیاز مسافران در منطقه انجام شد، به نحوی که توزیع سوخت در این استان نسبت به مدت مشابه سال گذشته به طور میانگین 29 درصد افزایش یافته است.

لازم به ذکر است به رغم ادعاهای مطرح شده در گزارش یاد شده در فاصله روزهای 29 اسفند سال 97 تا 16 فروردین 98 در مجموع 31 میلیون و 365 هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های شهرستان چابهار توزیع شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 25 درصد افزایش یافته است؛ همچنین در فاصله روزهای 25 اسفند 97  تا 17 فروردین سال 98 در مجموع 56 میلیون و 818 هزار لیتر بنزین در جایگاه‌های سطح شهر زاهدان توزیع شده است که این میزان نیز در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 33 درصد افزایش نشان می‌دهد.

لازم به یادآوری است برخلاف ادعاهای مطرح شده مبنی بر فعالیت 2 جایگاه در شهر چابهار در گزارش یادشده، هم اکنون در سطح شهر چابهار 4 جایگاه عرضه سوخت فعال است که از طریق این مجاری نسبت به سوخت‌رسانی به مردم و مسافران نوروزی در ایام تعطیلات سال نو اقدام می‌شد.

به منظور آگاهی نویسنده به اطلاع می‌رساند تمامی مناطق 37 گانه‌ شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران به منظور توزیع مطلوب و به موقع سوخت به مسافران نوروزی در آماده‌باش کامل به سر برده و با ذخیره‌سازی مناسب سوخت در این مناطق، سوخت رسانی در این ایام به بهترین شرکت ممکن انجام شد و در سطح استان سیستان و بلوچستان نیز به دلیل سرازیرشدن کارت‌های سوخت مهاجر با انگیزه عرضه خارج از شبکه سوخت، تنها سوخت‌رسانی از طریق کارت‌های سوخت شخصی امکان‌پذیر بود که این شرکت به منظور تسهیل در امر سوخت‌رسانی به مسافران نوروزی، تعداد 152 کارت آزاد را در اختیار جایگاه‌داران این استان قرار داده بود.

در خصوص عدم تعیین جانشین رئیس ناحیه پخش فرآورده های نفتی کیش ضمن تکذیب این موضوع به اطلاع می رساند هم اکنون این ناحیه تحت سرپرستی اداره شده و هیچ مشکلی در عملکرد این ناحیه وجود ندارد . در عین حال انتخاب نهایی مسئول این ناحیه نیز در مراحل اخذ استعلام های لازم از مراجع ذیصلاح و تکمیل مراحل اداری می باشد.