۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

عصیان نفت در شوی جدید ترامپ/ وقتی آمریکا از خط قرمز ایران عبور می‌کند

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۴۳
کد خبر: 345690
عصیان نفت در شوی جدید ترامپ/ وقتی آمریکا از خط قرمز ایران عبور می‌کند

نفت برنت با رد کردن مرز روانی 71 دلار بار دیگر خود را برای صعود مهیا کرد این در حالی است که ترامپ با تروریستی خواندن سپاه پازل افزایش قیمت طلای سیاه را کامل نمود.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ پس از یک دوره ثبات نسبی در بازارهای جهانی نفت، اقدام عجیب ترامپ در تروریستی خواندن سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، این آرامش را بر هم زد چرا که مقامات کشورمان اعلام کردن آمریکا با این کار از خط قرمر ایران عبور کرده است.  از این رو بلافاصله پس از این اقدام قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال به ۷۱ دلار و ۱۹ سنت رسید. همچنین قیمت هر بشکه نفت وست تگزاس هم برابر با ۶۴ دلار و ۵۴ سنت شد. گفتنی است این بالاترین قیمت نفت، طی پنج ماه گذشته و پس از وضع تحریم‌های نفتی ایالات متحده علیه ایران در آبان‌ماه گذشته است.

حال چشم معامله گران طلای سیاه به اتفاقات خلیج فارس در روزهای آینده خواهد بود چراکه مقامات کشورمان نیز با تروریستی دانستن سربازان آمریکایی مستقر در خلیج فارس، دولت آمریکا را حامی تروریست اعلام کردند. و این اتفاقات چالش های غیرمنتظره ای را در مهم ترین منطقه نفتی جهان محتمل می دارد که اصلا به نفع ثبات قیمت طلای سیاه نخواهد بود.

این در حالی است که با پایان فصل زمستان، قیمت جهانی نفت کاهش می‌یابد، اما طی روزهای گذشته با انتشار اخبار مربوط به احتمال وضع تحریم‌های جدیدی علیه ایران، تداوم بحران سیاسی در ونزوئلا، تشدید درگیری‌های نظامی در لیبی و در نهایت قرار گرفتن نام سپاه پاسدارن در فهرست گروه‌ها تروریست ایالات متحده، بازارهای مالی و کالایی به این ناآرامی‌ها و بی‌ثباتی‌های سیاسی واکنش نشان داده‌اند و قیمت جهانی نفت بالا رفته است.

حال به نظر می رسد ترامپ که تا حد بسیار زیادی تحت نفوذ لابی صهیونسیت تصمیم گیری می کند هیچ قدمی در جهت برآورده کردن آرزوی خود مبنی بر کاهش قیمت نفت و در نتیجه پایین آمدن نرخ بنزین در آمریکا برندارد. از این رو موفقیت وی در انتخابات آتی ایالات متحده آمریکا تا حد زیادی مبهم و غیرقابل پیش بینی خواهد شد.

از سویی دیگر اما شرکت خدمات مالی مریل اینچ آمریکا که بزرگ‌ترین کارگزار مالی جهان محسوب می‌شود، هفته گذشته برآورد کرد که به رغم برخی از نشانه‌های مثبت، از جمله افزایش تولید کارخانه‌ها در چین، اقتصاد جهانی به شکل معناداری در سال ۲۰۱۹ در وضعیت رکود به سر خواهد برد. براساس ارزیابی‌های این نهاد مالی، قیمت متوسط هر بشکه نفت طی سال جاری میلادی، سال ۲۰۱۹، در حدود ۵۹ دلار باقی خواهند ماند.

فققف45454545

indexقفقفقفقف