۰ نفر

جزئیات معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی در سال ۹۸

۲۰ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۱۵
کد خبر: 345687
جزئیات معافیت مدارس از پرداخت بهای انرژی در سال ۹۸

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به رفع مشکلات پیش آمده پیرو اجرای قانون معافیت ۱۰۰ میلیاردی مدارس از پرداخت بهای انرژی در سال ۹۷ گفت: در سال ۹۸ هم معافیت مدارس در قانون بودجه مصوب شد و انرژی مصرفی مدارس رایگان است و مشکلات ما کمتر خواهد شد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایسنا، علی الهیار ترکمن درباره مشکلات و نارسایی‌هایی که سال گذشته پیرو قانون معافیت ۱۰۰ میلیاردی مدارس از پرداخت بهای آب و برق و گاز مصرفی وجود داشت اظهار کرد: طی یک سال در مدارس حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بابت آب و برق و گاز مصرفی هزینه می‌شود.

وی افزود: مدارس در قانون بودجه ۹۷، تا ۱۰۰ میلیارد تومان مشمول معافیت شدند و مابقی کماکان به عهده آموزش و پرورش است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه یکی از دلایل اصلی به تعویق افتادن اجرای این قانون جمع بندی اطلاعات و تعیین الگوی مصرف در اقلیم‌های جغرافیایی متفاوت بود که انجام شد گفت: ماهیت قانون معافیت سال ۹۷ به گونه‌ای است که اثرات اجرای قانون در سال جدید صفر نمی‌شود، به این معنا که در هر صورت از مجموع مصرف آب و برق و گاز مدارس در سال ۹۷، ۱۰۰ ملیارد تومان معافی داریم و قرار نیست آن را پرداخت کنیم.

الهیار ترکمن ادامه داد: در تسویه حساب‌های بخش آب و گاز جلو هستیم و خوب پیش رفته‌ایم، در حوزه برق هم مشکلاتی وجود داشت که آن هم تا حدودی رفع شده و به جریان افتاده است.

وی افزود: در سال ۹۸ هم معافیت مدارس در قانون بودجه مصوب شد و انرژی مصرفی مدارس رایگان است و مشکلات ما کمتر خواهد شد.