۰ نفر

در گفت‌و‌گو با اقتصادآنلاین مطرح شد؛

گاز 7روستای لرستان قطع است/ ادامه افت فشار گاز در مازندران

۱۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۱۱
کد خبر: 345035
گاز 7روستای لرستان قطع است/ ادامه افت فشار گاز در مازندران

گاز تمامی مناطق ایران به جز 7 روستای لرستان وصل است، و برخی شهرهای استان مازندران نیز همچنان با افت فشارگاز مواجه هستند.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ مجید بوجارزاده سخنگوی شرکت ملی گاز ایران، درباره وضعیت گازرسانی مناطق سیل زده به اقتصادآنلاین گفت: گاز در تمامی شهرها و روستاهای سیل زده ایران از جمله خوزستان، لرستان، گلستان، مازندران و همدان وصل است. گاز در تمامی مناطقی که امکان گازرسانی به آنها فراهم است وصل  است.

او درباره وضعیت گازرسانی به شهرها و روستاهای استان لرستان که با حجم گسترده تری از تخریب روبرو هستند گفت: در این استان گاز 7 منطقه که در اثر سیل با تخریب 100درصد روبرو شدند همچنان قطع است.

بوجارزاده درباره وضعیت فشار گاز شهرستان های استان مازندران بوِیژه قائمشهر که در جریان سیل اخیر با افت فشار گاز روبرو شدند نیز گفت: در این استان خط لوله اصلی گاز رسانی در اثر سیل آسیب دید و اکنون از شرایط پایداری برخوردار است، اما در مواقعی که مصرف بالاتر می رود، افت فشار در این شهرها را داریم که امیدواریم به زودی مرتفع گردد.

سیل 27 اسفندماه در استان مازندران، خط لوله اصلی انتقال گاز به شهرستان قائمشهر را با مشکل روبرو کرد که منجر به افت فشار گاز در بخش هایی از این شهرستان و روستاهای اطراف شد که پس از گذشت 3 هفته همچنان ادامه دارد. همچنین سیلاب روز دوشنبه در شهرستان سوادکوه نیز، با توجه به گذر لوله های گازرسانی از حاشیه رودخانه تلار، و خسارات زیرساختی وارد شده به بناهای کنار رودخانه،همچنان با افت فشار مواجه هستند و برای ساکنین این مناطق چالش هایی را بوجود آورده است.