۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

نفت به مقاومت ۷۰دلاری نزدیک شد/ پاسخ منفی اوپک به ترامپ

۱۳ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۱۰
کد خبر: 344499
نفت به مقاومت ۷۰دلاری نزدیک شد/ پاسخ منفی اوپک به ترامپ

بازارهای جهانی نفت روز گذشته درحالی آغاز به کار کردند که بی‌توجهی اعضای اوپک به توئیت ترامپ و گمانه‌زنی‌ها از گزارش کاهش تولید نفت از سوی تولیدکنندگان اوپک سبب رشد دو درصدی قیمت تاکنون شده است.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ روز گذشته بازارهای جهانی نفت با افزایش قیمت کار خود را آغاز کردند تا جایی که در این لحظه شاهد رشد دو درصدی قیمت ها از ابتدای معاملات روز گذشته هستیم.  گفتنی است هر بشکه نفت برنت دیروز کار خود را در قیمت ۶۷ دلار و ۵۸ سنت آغاز کرد و در حال حاضر به رقم ۶۹ دلار و ۱۲ سنت رسیده است.

هر بشکه وست تگزاس نیز روز گذشته برای اولین بار در هفته جاری در رقم ۶۰ دلار و ۱۰ سنت معامله شد و اکنون به عدد ۶۱ دلار و ۷۴ سنت افزایش یافته است.

نمودار

998b6f59-6eb4-44d2-896d-d8fc49eb7a50

این در حالی است که روز جمعه مجددا ترامپ در تلاش برای کاهش قیمت نفت متوسل به دیپلماسی توئیتری شد و از اعضای اوپک خواست تا قیمت‌های نفت را کاهش دهند. اما بی‌توجهی تولیدکنندگان نفت به این درخواست ترامپ سبب شد تا نفت هفته مثبتی را آغاز کند.

از سویی دیگر بازارهای جهانی در انتظار گزارش اوپک از آمار تولید و فروش خود در ماه گذشته است. اما اخبار و اطلاعات تایید نشده حاکی از ادامه روند نزولی تولید از سوی اعضای بزرگترین گروه نفتی دنیا دارد. 

همچنین زنگنه وزیر نفت ایران در سفر خود به مسکو با وزیر انرژی روسیه دیدار کرد که ضمن این دیدار دو طرف بر کاهش عرضه نفت تاکید کردند که این موضوع نیز بر رشد قیمت نفت از روز گذشته تا کنون موثر بوده است. در این نشست وزیر انرژی روسیه اعلام کرد:  با دوستان ایرانی در چارچوب‌های چندجانبه در وهله نخست در قالب اجرای توافق کاهش عرضه نفت تولیدکنندگان عضو و غیرعضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و مجمع کشورهای صادر کننده گاز (جی‌یی‌سی‌اف) همکاری می‌کنیم.