۰ نفر

قطع برق و خطوط مخابرات چندین روستای غرب اصفهان

۱۲ فروردین ۱۳۹۸، ۱۹:۲۴
کد خبر: 344445
قطع برق و خطوط مخابرات چندین روستای غرب اصفهان

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان از قطعی برق در هفت روستا و خطوط مخابرات پنج روستای پشت کوه فریدونشهر بر اثر شدت بارش های 24 ساعت گذشته، خبر داد.

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، منصور شیشه فروش افزود: در فریدونشهر تعدادی از معابر پل‌ ها و جاده‌ ها در اثر سیل بردگی دچار آسیب شد و همچنین رانش زمین در منطقه پشت کوه و ریزش بهمن، راه چند روستا را قطع کرده است.

به گفته وی شدت بارش ها در برخی از بخش ها آبگرفتگی پل ‌ها ،جاده ‌ها و رانش زمین را به دنبال داشته است.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد : آبگرفتگی و ریزش باران در شهرستان‌ های فریدونشهر، فریدن، چادگان، بویین میاندشت، خوانسار ، گلپایگان و سمیرم ادامه دارد .

شیشه فروش افزود: شب گذشته منازل افزون بر500 خانوار در استان دچار آبگرفتگی شد که توسط امدادگران دفع وآب از منازل خارج شد.

وی به وضعیت نامساعد برخی از جاده های استان اشاره کرد و افزود: در زمان حاضر بهتر است رانندگان در محور داران بادرود الیگودرز ازنا تردد نکنند و از محورهای جایگزین استفاده نمایند.

به گفته وی به علت شدت وزش باد و گرد و غبار محورهای یزد به نایین، اردستان به نایین، سجزی به نایین، جندق به نایین در شرق اصفهان مسدود اعلام شد و هیچ ترددی انجام نمی‌شود.

شیشه فروش از وارد شدن خسارت به بخشی از اماکن مسکونی و درختان و تیرهای برق و نزدیک به 200 خودرو در شهرستان نایین بر اثر وزش باد شدید خبر داد.

برخی منابع محلی ازآب گرفتگی معابر روستایی و تخریب چند منزل مسکونی در روستاهای شهرستان های غرب استان خبر داده اند.

تخریب دیوار منزل مسکونی در روستای قفر فریدن، تخریب دیوار منزل در روستای هندوکش بویین میاندشت، ریزش دیوار ساختمان در شهر داران(مرکز فریدن)، تخریب صد در صد یک منزل مسکونی در بافت قدیمی شهر داران، تخریب دیوار حیاط خانه ای در محله آشجرد داران، خراب شدن بخشی از سقف یک منزل مسکونی به علت بارش شدید باران در روستای سفتجان فریدن همچنین ریزش کوه در شهرستان فریدن در محل کمربندی پل قفر و قطع درختان در خیابان مطهری فریدونشهر مواردی بوده که گزارش شده است.

به گفته مسوولان برآورد دقیق خسارت وارد شده به این مناطق در دست بررسی است.

بسیاری از رودخانه های فصلی در غرب استان نیز به دنبال شدت بارش ها جاری شدند. همچنین چندین سد خاکی در برخی از شهرستان ها از جمله بویین میاندشت لبریز از آب باران شده است. اکنون آب در بستر بسیاری از رودخانه های قدیمی روستاهای غرب استان جاری شده است.

ستاد مدیریت بحران فریدن نیز طی اطلاعیه ای از شهروندان خواست با توجه به بارشهای اخیر و سرریز شدن آب زیاد به سمت رودخانه پلاسجان و بند خاکی غرغن؛ تا اطلاع ثانوی از تردد در مسیر پل موغان و پل روستای غرغن و نزدیک شدن به حاشیه رودخانه پلاسجان خودداری نمایند.

در زمان حاضر بارندگی همچنان در غرب استان ادامه دارد و محورهای مواصلاتی لغزنده ، مه آلود و در برخی مسیرها با آب گرفتگی و ریزش حاشیه جاده ها همراه است.

مسوولان هشدار داده اند مسافران از سفر غیر ضروری به سمت غرب استان خودداری کنند.