۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

تولید نفت ایالات متحده کاهش یافت/ عقب نشینی آمریکایی‌ها در رقابت

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۴:۰۲
کد خبر: 344264
تولید نفت ایالات متحده کاهش یافت/ عقب نشینی آمریکایی‌ها در رقابت

تولید نفت آمریکا که با یک رشد چشمگیر در ماه های اخیر منجر به جابجایی رکوردهای جهانی شده بود، در ژانویه کاهش یافت، این کاهش تنها به تولید محدود نمی شود و تعداد دکل های حفاری نیز کاهش داشته است.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ تولید نفت ایالات متحده نخستین بار در شش ماه گذشته کاهش پیدا کرد. براساس آخرین گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، میانگین تولید روزانه ایالات متحده برای نخستین بار طی شش ماه اخیر ،در ماه ژانویه کاهش داشته است. تولید نفت این کشور در ژانویه روزانه 11 میلیون و 871 هزار بشکه در روز بوده است که 90 هزار بشکه نسبت به مدت مشابه ماه قبل آن کاهش داشته است.

آخرین کاهش تولید روزانه نفت ایالات متحده به می سال 2018 برمی گردد که تولید از 10 میلیون و 475 هزار بشکه در روز طی ماه آوریل،  به 10میلیون و 464 هزار بشکه در روز رسید.

این کاهش تولید در تمامی مناطق دولتی تولیدکننده نفت آمریکا رخ داده است. بیشترین کاهش تولید نفت نیز متعلق به تگزاس، کلرادو و کالیفرنیا می باشد. در ماه ژانویه به جز پنسیلوانیا، داکوتای شمالی و شمال آلاسکا، هیچ یک از ایالات های آمریکا، تولید خود را افزایش نداند. 

اما به رغم این کاهش تولید، همچنان نسبت به مدت مشابه سال قبل، آمریکا شاهد افزایش میزان تولیدات نفت خود است، به طوری که تولید ژانویه، یک میلیون 876 هزار بشکه در روز نسبت به سال قبل ان در همین ماه بالاتر است. 

تعداد دکل های حفاری ایالات متحده نیز اگرچه نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش داشته است، اما این افزایش تعداد به همراه افزایش تولید نفت، منجر به کاهش قیمت های جهانی نفت شد که اگرچه باعث شد تا ترامپ به اهداف خود نزدیکتر شود، اما این اقدام هزینه های تولیدکنندگان آمریکایی را افزایش داد. یکی از دلایلی که مبادرت آمریکایی ها در افزایش تولید را به همراه داشت، کاهش هزینه ها بود که با کاهش قیمت ها کمرنگ تر می شد. در نتیجه افزایش دکل های حفاری نیز پایدار نماند. اکنون تعداد دکل های حفاری این کشور در سه ماهه نخست سال 2019، به طور چشمگیری کاهش یافته است و از 885 دستگاه در پایان سال 2018، به 816 دستگاه در پایان هفته جاری رسیده است که یک کاهش 8 درصدی را نشان می دهد. 

اوپکی ها نیز در ماه های گذشته برای کنترل قیمت ها تلاش های خوبی انجام دادند و با کاهش یک میلیون و 200 هزار بشکه ای، تلاش های ترامپ در کاهش قیمت ها را تا حدودی بی اثر کردند. از سوی دیگر خبرها حاکی از آن است که معافیت تحریمی در خرید نفت ایران، مجددا تمدید خواهد شد، اختلاف در کابینه ترامپ، ابهام بر سر پایین نگه داشتن قیمت ها با سیاست های در پیش گرفته و نگرانی درباره پیروزی در انتخابات 2020 باعث شده است تا رئیس جمهور ایالات متحده در تصمیمات خود درباره به صفر رساندن نفت ایران و همچنین شتاب افزایش تولید نفت ایالات متحده تزلزل و ابهام به همراه داشته باشد.

این کاهش تولید نفت و همچنین کاهش دکل های حفاری ایالات متحده بر قیمت های جهانی اثرگذار خواهد بود و منجر به افزایش قیمت ها در اولین معاملات اولین روز ماه آوریل خواهد شد.

Screenshot001