۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیل نقش سازمان بهینه سازی مصرف را بازی کرد/ مصرف بنزین سر به کاهش گذاشت

۱۱ فروردین ۱۳۹۸، ۱۳:۴۴
کد خبر: 344260
سیل نقش سازمان بهینه سازی مصرف را بازی کرد/ مصرف بنزین سر به کاهش گذاشت

در حالی مصرف روزانه بنزین در نوروز نسبت به مدت مشابه سال گذشته کاهش داشته که باید دلیل اصلی این مدیریت هوشمند را وقوع سیل در اغلب استان های کشور دانست. در غیر این صورت با فقدان مدیریت صحیح از سوی سازمان بهینه سازی می‌رفت که نوروز 98رکوردهای عجیب وغریبی از مصرف بنزین در کشور را شاهد باشیم.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ همین چند روز پیش و در آستانه نوروز بود که رکورد مصرف بنزین در کشور با رقم 136 میلیون لیتر در روز شکسته شد. پس از آن بود که بیم می رفت با ورود به سال نو و شدت یافتن سفرهای نوروزی بازهم شاهد رکوردهای حیرت آوری از مصرف سوخت در کشور باشیم.

ولی به لطف بارش رحمت الهی و نه مدیریت سازمان بهینه سازی، این مصرف افسار گریخته کنترل شد. از آن پس با لغوسفرهای نوروزی از سوی هم وطنان، رفته رفته میزان مصرف در نوروز کاهش یافت. گفتنی است طبق آخرین گزارش ها از شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی مصرف روزانه بنزین کل کشور تا 9 فروردین ماه از مرز 89 میلیون لیتر گذشت که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 16.2 درصد کاهش داشته است.

حال باید دید نقش سازمان عریض وطویل بهینه سازی در مدیریت  مصرف سوخت چطور توجیه پذیر است. در حقیقت باید گفت امسال سیل نقش اصلی در مدیریت مصرف سوخت را به جای سازمان بهینه سازی بازی کرد. در غیر اینصورت همچون سال های گذشته باید قصه تکراری افزایش بی رویه مصرف بنزین را از زبان مسئولین می شنیدیم.

امانکته جالب تر این که مسئولین سازمان تمام تقصیر مصرف بالای بنزین را به دوش قیمت پایین این فرآورده می اندازند درحالی که اگر قیمت بنزین بالاتر از حد کنونی بود دیگر چه نیازی به وجود سازمان عریض وطویلی به  نام بهینه سازی مصرف سوخت در کشور احساس می شد؟!

مگر نه اینکه وظیفه اصلی این شرکت، فرهنگ سازی و ایجاد ارتباط تنگاتنگ با نهادهای ذیربط در مصرف سوخت است؟ اما این سازمان به برگزاری تنها چند دوره و نشست برای شرکت ها و جشنواره های پُرهزینه بسنده کرده و مدیریت مصرف سوخت را به امان سیل رها نموده است.