۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

کاهش دکل‌های حفاری آمریکا ادامه دارد/ تلاش کانادایی‌ها در حفظ قیمت نفت

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۴۳
کد خبر: 344134
کاهش دکل‌های حفاری آمریکا ادامه دارد/ تلاش کانادایی‌ها در حفظ قیمت نفت

دکل‌های حفاری ایالات متحده و کانادا، باز هم با کاهش تعداد مواجه شد. این پنجمین هفته متوالی است که دکل های حفاری در آمریکا در این مسیر قرار دارند.

اقتصادآنلاین-لیلامیبان؛ تعداد دکل های حفاری نفت و گاز ایالات متحده باز هم کاهش یافت. براساس آخرین گزارش بیکرهیوز که در روز جمعه منتشر شد، تعداد دکل های حفاری ایالات متحده در آخرین هفته ماه مارس نیز 10 دستگاه کاهش داشته است و به 1006 دستگاه رسید که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تنها 13 دستگاه بالاتر است.

این پنجمین هفته متوالی است که تعداد دکل های حفاری ایالات متحده کاهش می یابد. تعداد دکل ها حفاری فعال نفتی با کاهش 8 عددی به 816 دستگاه رسیده است و تعداد دکل های حفاری گاز با کاهش دو عددی به 190 رسیده است.

در کانادا هم دکل های حفاری با روند نزولی روبرو شده است و با کاهش 17 عددی به 88 رسیده است. گفتنی است تعداد دکل های حفاری کانادا نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 46 دستگاه کمتر است که کاهش قابل ملاحظه ای است. دلیل کاهش دکل های حفاری ایالات متحده طبق نظر کارشناسان، صاحبان صنایع نفت این کشور هستند که برای مقابله با چالش های ناشی از افزایش تولید نفت که بیش از ظرفیت خطوط لوله است دست به کاهش تولید زده اند. برای کانادا ضروری است که نفت خام خود را به بازار بفرستد و از سقوط بیشتر قیمت نفت کانادای غربی(Western Canadian Select ) که یکی از بزرگترین جریان های نفت خام سنگین آمریکای شمالی را دارد، جلوگیری کند.

برخلاف آمریکا و کانادا، در سطح جهانی تعداد دکل های حفاری این هفته 3 دستگاه افزایش داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل نیز 48 دستگاه بیشتر است.

این کاهش تعداد دکل های حفاری آمریکا و کانادا، بر قیمت های جهانی نفت اثرگذار بود، به طوری که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در آخرین معاملات ماه مارس با افزایش 1.42 درصدی، 60  دلار و 14 سنت معامله شد. نفت خام برنت نیز با 0.72 درصد افزایش، 67 دلار و 58 سنت معامله شد. با توجه به آخرین قیمت های جهانی معامله شده، با آغاز مجدد بازارهای جهانی در اولین روز ماه آوریل، باید منتظر اثرگذاری کاهش تعداد دکل های حفاری نفت بر قیمت طلای سیاه دربازارهای جهانی بود.

انرژی