۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

آخرین اخبار از سیل خوزستان/ تخلیه اهواز صحت ندارد

۱۰ فروردین ۱۳۹۸، ۸:۳۹
کد خبر: 344111
آخرین اخبار از سیل خوزستان/ تخلیه اهواز صحت ندارد

با افزایش تراز سد های کرخه، دز و کارون و رهاسازی آب از پشت این سدها در روزهای اخیر، شایعاتی مبنی بر تخلیه برخی مناطق اهواز منتشر شد که فرمانداری اهواز ضمن اطلاعیه‌ای این شایعات را رد کرد.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ بارش‌های بی سابقه در خوزستان و رهاسازی اجباری آب از پشت سد های بزرگ این استان سبب شده تا بر هراس ساکنان مناطق پایین دست این سدها افزوده شود. این در حالیست که رئیس جمهور در سفر روز گذشته خود به خوزستان اعلام داشت دولت خسارت ناشی از رهاسازی آب پشت سد های خوزستان را به کشاورزان پرداخت می کند.

همچنین سازمان آب و برق خوزستان روز پنجشنبه در اطلاعیه های متعددی نسبت به بروز سیل در برخی از شهرهای پایین دستی رودخانه‌های دز،کارون و کرخه هشدار داده است.

در این بین مدیر کل مدیریت بحران استان خوزستان نیز ضمن هشدار نسبت به رسیدن دو سد کرخه و دز به تراز نهایی خوداعلام کرد: استان خوزستان بارش‌های بی سابقه‌ای در طول ۴۰ سال گذشته را تجربه کرده است و استان‌های بالا دست خوزستان به عنوان استان‌های آبریز، بارش‌های چندین برابر را نسبت به سال‌های گذشته داشتند؛ این امر باعث شد ورودی آب به سدهای خوزستان افزایش چشمگیر و قابل ملاحظه‌ای داشته باشد به طوری که سدهای دز و کرخه به تراز نهایی خود رسیدند.

باتوجه به این اخبار، روز گذشته شایعاتی در فضای مجازی مبنی بر تخلیه شهر اهواز دست به دست شد که فرمانداری اهواز ضمن انتشار اطلاعیه‌ای این شایعات را رد کرد.

در این اطلاعیه آمده است؛

"پیرو شایعات منتشر شده در فضای مجازی در خصوص تخلیه برخی از مناطق اهواز بدلیل افزایش آب کارون، این فرمانداری اعلام می دارد که هیچ گونه خطری شهر اهواز را تهدید نمی کند و میزان آب ورودی به رودخانه کارون کاملاً مدیریت شده و با نظارت و کنترل دقیق در حال رصد است.

این فرمانداری از افرادی که با شایعه سازی قصد ایجاد ناامنی و تشویش اذهان عمومی دارند حق پیگیری را برای خود محفوظ می دارد.

کلیه اخبار و اطلاعات فقط از طریق روابط عمومی فرمانداری شهرستان اهواز و خبرگزاری های رسمی به اطلاع عموم مردم رسانده می شود."

گفتنی است تاکنون بنا بر اعلام قائم مقام سازمان اورژانس کشور در سیل اخیر، «۲۱ نفر در استان فارس، ۷ نفر در گلستان، ۵ نفر در مازندران، ۳ نفر در خراسان شمالی، ۲ نفر در کهگیلویه و بویراحمد، یک نفر در کرمانشاه، یک نفر در خوزستان، دو نفر در لرستان، یک نفر در همدان و یک نفر سمنان فوت شده‌اند.»