۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

ترمز نفت شیل کشیده شد/ آسیایی‌ها، نفت آمریکا را پس زدند

۹ فروردین ۱۳۹۸، ۱۱:۲۲
کد خبر: 344015
ترمز نفت شیل کشیده شد/ آسیایی‌ها، نفت آمریکا را پس زدند

دو شرکت پالایشگاهی کره جنوبی که از بزرگترین خریداران نفت خام آمریکا هستند، محموله‌های نفت ایالات متحده را به دلیل غلظت بالای آلودگی پس فرستادند.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ آلودگی نفت شیل فروخته شده به مشتریان آسیایی باعث شد تا آنها محموله های نفتی را که از آمریکا خریداری کرده اند پس دهند.

به گزارش بلومبرگ، آلودگی مجموعه پیچیده ای از زیرساخت های محموله های نفتی امریکا باعث شد تا دو شرکت پالایشگاه کره جنوبی، محموله نفت خام Eagle Ford را که از شبکه های پیچیده خطوط لوله ایالات متحده، تانکرها و پایانه های صادراتی به این کشور می رسد را پس دهند.

این خطوط لوله، تانکرها و پایانه های صادرات از مهمترین زیرساخت ها برای تبدیل آمریکا به بزرگترین های تولید نفت جهان بوده اند، اما اکنون دردسرهایی را برای برخی خریداران نفت خام آمریکا ایجاد کرده اند.

با توجه به اینکه انواع مختلفی از نفت خام، به واسطه زنجیره تامین از حوزه های داخلی شیل و در امتداد تگزاس به داکوتای شمالی گذر می کنند، در نتیجه این اتفاق منجر به افزایش آلودگی محموله های نفت قبل از رسیدن به آسیا، به عنوان بزرگترین مصرف کننده نفت خام جهان می شود.

نگرانی پالایشگاه ها در مورد وجود فلزات مشکل ساز، از جمله دسته ای از ترکیبات شیمیایی به نام اکسیژن ها است، که می تواند بر کیفیت و نوع سوخت تولیدی تاثیر بگذارد.

در نتیجه دو پالایشگاه کره جنوبی شامل شرکت SK  و شرکت Hyundai Oilbank  که بزرگترین خریداران نفت ایالات متحده در کره جنوبی محسوب می شوند، محموله های نفت خام Eagle Fordآمریکا  را در ماه های ژانویه و فوریه، به دلیل غلظت آلودگی که باعث دشوار شدن فرایند پالایش و کاهش کیفیت فرآورده های نفتی تولیدی می شد را پس فرستادند.