۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تشکیل کمیته ملی تحقیق در مورد سیل‌های اخیر به دستور رییس جمهور/ دانشگاهیان به کمک وزارت نیرو می‌آیند

۷ فروردین ۱۳۹۸، ۱۶:۳۹
کد خبر: 343853
تشکیل کمیته ملی تحقیق در مورد سیل‌های اخیر به دستور رییس جمهور/ دانشگاهیان به کمک وزارت نیرو می‌آیند

رئیس جمهور به منظور بررسی دقیق و موشکافانه دلایل وقوع سیل در استان‌های گلستان، مازندران و فارس، دستور تشکیل کمیته ملی تحقیق در مورد سیل‌های اخیر را صادر کرد که این کمیته متشکل از هیات‌های تخصصی با حضور شخصیت‌های دانشگاهی ابعاد وقوع سیل را مورد بررسی قرار خواهند داد.

اقتصادآنلاین-مریم علیزاده؛ ظهر امروز وزیر نیرو خبر از تشکیل کمیته ملی تحقیق در مورد سیل‌های اخیر به دستور رئیس جمهور داد.در این باره رضا اردکانیان گفت: امروز رئیس جمهور در نشست هیات وزیران دستور تشکیل کمیته ملی تحقیق در مورد سیل‌های اخیر را داد. وی با بیان این موضوع که وقوع سیل اتفاقی آنی است گفت: اما دلایل وقوع سیل زمان‌بر و متعدد بوده و به همین دلیل رسیدگی به عوامل وقوع سیل نیز فرآیندی زمان‌بر است. از این رو نباید بصورت شتابزده و لحظه‌ای در مورد دلایل وقوع سیل اظهار نظر کرد.

وزیر نیرو در ادامه افزود: برای رسیدگی دقیق‌تر به موضوع سیل‌های اخیر پیشنهاد تشکیل کمیته ملی تحقیق در مورد سیل‌های اخیر را به رئیس جمهور دادم که مورد پذیرش قرار گرفت و مقدماتش در حال شکل‌گیری است. به گفته اردکانیان ابعاد مختلف این موضوع توسط هیات های تخصصی ۱۰ گانه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و مسئولیت این بررسی ها بر عهده شخصیت های شناخته شده دانشگاهی خواهد بود در عین حالی که چهره های اجرایی و همه دستگاه ها با این کمیته همکاری و مشارکت خواهند داشت که نتایج این بررسی ها منجر به اتفاقات خوبی خواهد شد که در آینده بتوانیم خسارات سیل را به حداقل برسانیم. از سویی دیگر باید تلاش کنیم تا بهره برداری از نعمت الهی را به حداکثر برسانیم.

وی البته اظهار امیدواری کرد در آینده نزدیک با حکم ریاست جمهوری این کمیته ملی کار خود را آغاز کند. وزیر نیرو همچنین در خصوص اینکه آیا کمیته پیرامون سیل در همه استان ها بررسی انجام می دهد و یا فقط به استان گلستان و مازندران و فارس محدود می شود، گفت: طبیعتا این کمیته زمانی که به تحقیق و بررسی برای یافتن دلایل وقوع سیل می پردازد، بعنوان موارد خاص به سیل گلستان، مازندران و شیراز خواهد پرداخت اما چون ابعاد مختلف موضوع در جنبه های متفاوت باید مورد رسیدگی قرار گیرد، دامنه تحقیقاتش به استان های دیگر نیز گسترش می‌یابد.