۰ نفر

نماینده هویزه در گفتگو با اقتصادآنلاین هشدار داد؛

بحرانی شدیدتر از گلستان در انتظار خوزستان/هیچ عذرخواهی از سوی مسئولین پذیرفتنی نیست

۵ فروردین ۱۳۹۸، ۱۲:۴۳
کد خبر: 343510
بحرانی شدیدتر از گلستان در انتظار خوزستان/هیچ عذرخواهی از سوی مسئولین پذیرفتنی نیست

باوجود هشدارهای هواشناسی در خصوص وقوع سیلاب در استان خوزستان،امکانات و اقدامات سازمان‌های ذیربط در این استان برای مقابله با سیلاب احتمالی بسیار نا امید کننده است وبحرانی شدیدتر از استان گلستان در انتظار خوزستان است.

اقتصادآنلاین - مریم علیزاده؛ با گذشت یک هفته از بروز سیلاب ویرانگر در استان گلستان همچنان شاهد کندی امدادرسانی به مناطق سیل زده هستیم. این در حالی است که سیل استان گلستان از قبل پیش بینی شده بود و اصل غافلگیری مطرح نبوده است. این بار اما هواشناسی درباره بروز سیلابی شدیدتر از استان گلستان در خوزستان هشدار داده است اما گزارش ها حاکی از آن است که تحرک خاصی از سوی مسئولین وزارت نیرو واستانداری خوزستان برای بسیج امکانات در این منطقه تاکنون صورت نپذیرفته است.

در این رابطه ساعدی نماینده دشت آزادگان و هویزه ضمن هشدار در خصوص بحران سیل در خوزستان به خبرنگار اقتصادآنلاین گفت: در سیل دو ماه پیش خوزستان مردم تا حدی عذر مسولین را در خصوص غافلگیر شدن پذیرفتند اما این بار دیگر هیچ عذر و تقصیری ار مدیران و مسئولین پذیرفتنی نیست. چرا که طبق گزارش های هواشناسی از هفته گذشته این بارش های غیر طبیعی پیش بینی شده بودند.

وی در باره رها سازی آب از دریچه های سد کرخه دز گفت: باز کردن دریچه ها بیش از ظرفیت دشت های پایین دست کارون از روز قبل سبب هراس و اضطراب ساکنین منطقه شده است. نماینده دشت آزادگان تاکید کرد: امید است این بار مسئولین استانی با اراده و عزمی قوی تر وارد عرصه بسیج امکانات و تلاش برای مهار سیلاب ها شوند.وی همچنین هشدار داد: باوجود اینکه ظرفیت آب سد کرخه سه برابر سد دز است اما در حال حاضر مسئولین استانی وضعیت قرمز را برای سد کرخه اعلام کرده اند که این نشان می دهد سد دز نیز دیگر توانایی نگهداشت حجم بارش ها را ندارد و از این رو مردم پایین دست این سدها یعنی دشت آزادگان،خرمشهر وهویزه در استرس و نگرانی از بروز سیلابی شدیدتر از گذشته هستند.

این عضو کمیسیون انرژی مجلس ضمن ابراز نگرانی از نبود امکانات مورد نیاز در دشت آزادگان و رفیع برای مهار سیلاب و کم کردن خسارت های ناشی از سیل گفت: متاسفانه هنوز خسارات و آثار ناشی از سیل گذشته در شهرستان های مذکور مشهود است و اقدام قابل توجهی از سوی مسئولین صورت نپذیرفته است. با این وجود بازهم شاهد آن هستیم که بسیج امکانات برای مقابله با سیلاب احتمالی در حد هشدارها و اعلامیه های هواشناسی نیست و بیم وضعیتی وخیم تر از سیلاب دو ماه پیش می رود. از این رو تدارکات وتحرکات در جهت سامان دهی وحضوری قوی برای مقابله با وضعیت بحرانی متناسب نبوده و کشاورزان نگران آثار ناشی از رهاسازی بیش از 700 متر مکعب آب در ثانیه از سد کرخه هستند.

به گفته ساعدی اگر وضعیت رسیدگی وامکانات به همین منوال پیش برود یقینا با رسیدن موج اول سیل، همه دشت آزادگان را آب در بر می گیرد. این موضوع نیازمند آن است که استاندار و سایر مسئولین ورود جدی تری به مسئله داشته باشند و صرف برگزاری جلسات و هشدارهای پیامکی  ما راه به جایی نمی بریم.

وی با ابراز ناخرسندی از عملکرد وزیر نیرودر مسئله سیل اخیر خوزستان گفت: متاسفانه فقط در همان روزهای حضور وزیر در استان شاهد بهبود عملکرد سازمان های ذیربط بودیم و با پایان سفر وی، رسیدگی به وضعیت بحرانی دشت آزادگان و هویزه نیز پایان یافت. اما این بار دیگر مردم به هیچ عنوان کوتاهی و عدم پاسخگویی ازسوی مسئولین را نمی پذیرند چراکه دیگر اصل غافگیری مطرح نیست.