۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

قزاقستان با اوپک همگام‌تر می‌شود/ خاموشی میدان بزرگ نفتی کاشغان

۲۸ اسفند ۱۳۹۷، ۱۲:۳۳
کد خبر: 342684
قزاقستان با اوپک همگام‌تر می‌شود/ خاموشی میدان بزرگ نفتی کاشغان

قزاقستان در نظر دارد به منظور همراهی با اوپک در راستای کاهش حفظ تعادل بازار، تولید نفت یکی از بزرگترین میادین نفتی خود را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

 اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ قزاقستان، تولید نفت را در میدان عظیم نفتی کاشغان متوقف می کند تا با توافق اوپک و همراهانش در راستای کاهش تولید توافقی دسامبر همراه باشد.

به گزارش اویل پرایس، وزیر انرژی قزاقستان با اعلام کاهش 200 هزار بشکه ای نفت در این میدان نفتی گفت میزان تولید در این میدان در حال حاضر روزانه 300 تا 350 هزار بشکه در روز است و تولید این میدان 200 هزار بشکه در روز کاهش می یابد که کاهش قابل توجهی است. سطح خروجی نفت در آوریل و می کاهش خواهد یافت و سپس در ژوئن بالا می رود، اما متوسط خروجی نفت در شش ماه آینده کمتر از 1 میلیون و 800 هزار بشکه در روز خواهد بود.

کاهش 200 هزار بشکه ای نفت قزاقستان برابر با میزان تولیدی است که روسیه در توافق با اوپک متعهد به کاهش آن شده است. این کاهش تولید بخش قابل توجهی از کل تولید قزاقستان خواهد بود که در ماه فوریه به میزان 1 میلیون 893 هزار بشکه در روز ثبت شد.

میدان نفتی کاشغان یکی از بزرگترین میادین نفتی ساحلی است که 13 میلیون بشکه ذخیره نفت دارد. منابع درجای این میدان نفتی بیش از 38 میلیارد بشکه است. از سویی توسعه این میدان نفتی به دلیل ویژگی های اقلیمی و زمین شناسی منطقه همچنین افزایش هزینه های جالبی به چالشی تبدیل شده است.

وزیر انرژی قزاقستان، احتمالی برای ادامه کاهش تولید نفت اوپک پس از شش ماه در نظر نگرفته است، اما وزیر انرژی عربستان در نشست باکو اعلام کرد احتمال ادامه کاهش تولید بعد از ژوئن نیز وجود دارد.

سیاست کاهش تولید نفت اوپک به رغم افزایش تولید ایالات متحده ادامه دارد، و با توجه به افزایش عرضه  جهانی نفت به دلیل تحریم نفت ایران و ونزوئلا، اوپک و متحدانش به گفته وزیر انرژی عربستان احتمالا کاهش تولید را بیشتر از شش ماه افزایش خواهند داد.