۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

تدوین منشور نهایی اوپک در جلسات بعدی/ آذربایجان به توافقات اوپک پایبند خواهد بود

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۸
کد خبر: 342468
تدوین منشور نهایی اوپک در جلسات بعدی/ آذربایجان به توافقات اوپک پایبند خواهد بود

سیزدهمین نشست کشورهای عضو و غیر عضو اوپک در باکو پایتخت آذربایجان، درحالی پیگیری می‌شود که، وزیر انرژی روسیه از دستیابی به توافقات و همچنین تدوین منشور این سازمان در جلسات بعدی خبر داد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ ادامه نشست کشورهای عضو اوپک و غیر اوپک درحالی در آذربایجان انجام شد که نوواک وزیر انرژی روسیه در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: منشور این در سازمان در جلسه بعدی نهایی خواهد شد.

نواک همچنین گفت: دراین جلسه ، ما درباره آماده سازی مقررات اوپک بحث و گفتگو کردیم و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

او با اشاره به اینکه توافق اوپک مبنی بر کاهش تولید در ماه ژوئن سال جاری منقضی خواهد شد و بایستی در جلسات بعدی درباره آن تصمیم گیری شود گفت: تصمیم گیری بعدی در حالی انجام می‌شود که ما با سیاست‌های اوپک موافق هستیم و به آن پایبند خواهیم بود.

سیزدهمین نشست مشترک اعضای سازمان اوپک و غیر اوپک امروز 18 مارس در باکو برگزار خواهد شد، ضمن آنکه دیروز نیز جلسه مشترکی میان اعضا برگزار شد. (گفتنی است در این جلسات شرکت کنندگان در مورد وضعیت کنونی بازار نفت، مشکلات موجود و مسائل دیگربه  ارائه نظر خواهند پرداخت و به علاوه در مورد سرعت توسعه بازار نفت راه‌کارهایی پیشنهاد خواهد شد.همچنین  گزارش کمیسیون مشترک فنی شاخص های تولید نفت در ماه فوریه نیز در جریان این نشست خوانده شد.

این در حالی است که معاون وزیر انرژی آذربایجان، در جریان یک کنفرانس مطبوعاتی دیگر پس از نشست روزگذشته گفت:با توجه به وضعیت فعلی ، لازم است همکاری های اعضای اوپک ادامه داشته باشد.

وی همچنین اظهار کرد:  با توجه به ثبات و تعادل فعلی در بازار نفت، ما راه دیگری جز ادامه همکاری و تقویت بیشتر آن نخواهیم داشت، این راه تا دستیابی به موفقیت ادامه دارد.

شهبازوف ادامه داد : کشورش از آغاز سال 2016 به طرز فعالانه و جدی در اجرای توافقات اوپک مشارکت داشته است. در پایان وزیر خارجه آذربایجان هم اضافه کرد: این کشوردراقدامات فعالانه اعضای اوپک شرکت پررنگی داشته است