۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

سیلاب در مازندران/ دستور تخلیه خانه‌های حاشیه رودخانه نکا صادر شد

۲۷ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۱۹
کد خبر: 342425
سیلاب در مازندران/ دستور تخلیه خانه‌های حاشیه رودخانه نکا صادر شد

بارندگی در استان مازندران منجر به زیر آب رفتن چندین روستا، آب گرفتگی معابر در شهرهای شرقی و مرکزی استان و قطع برق در روستای سرکت ساری شد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ بارش باران که ازعصر روز گذشته در استان مازندران آغاز شده است، منجر به وقوع سیل در برخی شهرهای این استان از جمله ساری، پل سفید، سوادکوه، قائمشهر، بندرامیرآباد و نکا شد.

فرمانداری شهرستان نکا در گفت و گو با اقتصادآنلاین اعلام کرد، سیل در این شهرستان منجر به بالا آمدن آب رودخانه نکا و وقوع سیلاب شده است. مدیریت بحران شهرستان نکا، دستور تخلیه خانه های مجاور رودخانه را صادر کرده است. همچنین بارش باران منجر به وقوع سیل در روستاهای "هزارجریب" و "پرجه" از توابع شهرستان نکا شده است.

بارش در شهرستان ساری نیز منجر به آبگرفتگی و زیر آب رفتن اراضی کشاورزی شد. فرمانداری شهرستان ساری در گفت و گو با اقتصادآنلاین گفت: تاکنون بیشترین بارش از شهر ساری با بیش از 70 میلی متر گزارش شده است و راه ارتباطی جاده کیاسر به سمنان در اثر شدت بارش مسدود است. شدت بارندگی در شهرستان ساری منجر به بالا آمدن رودخانه تجن و طغیانی شدن آن شده است. باران در ارتفاعات چهاردانگه به صورت برف گزارش شده است.

فرمانداری شهرستان ساری با بیان اینکه بارندگی منجر به وقوع سیل در روستای "سرکت" از توابع شهرستان ساری و زیر آب رفتن اراضی کشاورزی شده است گفت:  برق این روستا کاملا قطع شده است. همچنین بارندگی ها منجر به زیر آب رفتن سه شهرک مسکونی در شهرستان ساری از جمله شهرک فرهنگیان شده است.

به گزارش هواشناسی استان مازندران بارندگی ها تا فردا در این استان ادامه دارد.