۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

حمایت دوباره کشورهای عربی از توافق اوپک/ امارات به کاهش تولید ادامه می‌دهد

۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۳:۲۲
کد خبر: 340819
حمایت دوباره کشورهای عربی از توافق اوپک/ امارات به کاهش تولید ادامه می‌دهد

پایبندی اعضای اوپک به توافق حاصل شده در اتریش همچنان پابرجاست تا جایی که وزیر انرژی امارات از کاهش تولید این کشور بیش از سهم تعیین شده خبر داد.

اقتصادآنلاین-عبدالله محمدی؛ توافق کاهش تولید از سوی اعضای اوپک در حالی پیگیری می‌شود که ، وزیر انرژی امارات در این‌باره توییتی را منتشر کرده است مبنی بر آنکه، ابوظبی به حمایت خود از توافق اعضای گروه اوپک و غیر عضوها در خصوص کاهش تولید نفت ادامه می دهد تا بازار به تعادل مورد نظر دست یابد.

المزروعی در توییتی دیگرنیز اشاره کرد که، امارات در راستای پایبندی به این توافق در ماه فوریه  بیشتر از سهم خود تولید نفت را کاهش داده تا بتوان شاهد ثبات و توازن در بازار جهانی نفت در کوتاه ترین زمان ممکن بود.

گفتنی است 14عضو اوپک و اعضای غیر عضو این سازمان اواسط آبان ماه امسال در وین پایتخت اتریش، توافق کردند که اعضای این سازمان ٨٠٠ هزار بشکه و کشورهای غیر عضو ٤٠٠ هزار بشکه در مجموع یک میلیون و ٢٠٠ هزار بشکه، در روز میزان تولید نفت خود در بازار را کاهش دهند. همچنین ایران با توجه به تحریم های غیر عادلانه آمریکا، مشمول معافیت از کاهش عرضه به بازار شد. لازم به ذکر است این توافق برای 6 ماه اعلام شده است. تا کنون نیزعربستان بیشترین کاهش تولید را درمیان تمامی کشورهای عضو داشته است. عده‌ای از کارشناسان معتقدند، سعود‌ی‌ها با پا فشاری بر روی این توافق در پی حفظ منافع خود و همچنین افزایش قیمت نفت در بازار های جهانی هستند. این درست چیزی است که مخالف سیاست‌ها دولت ایالات متحده است . در حالی که ترامپ چند روز پیش در توییتی خطاب به اوپکی‌ها از آن‌ها خواست، آسوده باشند و قیمت نفت را کاهش دهند.