۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می‌دهد؛

طلای سیاه بی‌توجه به گزارش‌های ضعیف اقتصادی/ هفته پُرنوسان نفتی چگونه گذشت؟

۱۹ اسفند ۱۳۹۷، ۱۰:۳۹
کد خبر: 340779
طلای سیاه بی‌توجه به گزارش‌های ضعیف اقتصادی/ هفته پُرنوسان نفتی چگونه گذشت؟

قیمت نفت تحت تاثیر داده های اقتصادی ضعیف منتشر شده از سوی چین و ایالات متحده با کاهش قیمت همراه بود، اماروند صعودی بازهم حفظ شد.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ قیمت نفت در هفته ای که گذشت پس از انتشار داده های اقتصادی چین و آمریکا با یک روندی نزولی همراه شد. قیمت ها که پس از توییت ترامپ و واکنش های اعضای اوپک رشد صعودی داشت، در هفته ای که گذشت باانتشار داده های اطلاعاتی از رشد اندک اقتصادی چین در ماه فوریه، که واردات و صادرات را محدود می کند کاهش قیمت راتجربه کرد. محدودیت اقتصادی در بزرگترین اقتصاد جهان منجر به کاهش خرید و فروش نفت خواهد شد.

از سوی دیگر داده های اقتصادی ضعیف ایالات متحده نیز درکاهش قیمت ها اثرگذار بود. آمریکا برای حفظ رشد اقتصادی نیازمند ایجاد ماهانه 100 هزار فرصت شغلی است، اما درفوریه تنها 20 هزار فرصت شغلی در آمریکا ایجاد شد.

دیدار وزرای انرژی روسیه و ونزوئلا به منظور انتقال رسمی دفترشرکت ملی نفت ونزوئلا از لیسبون به مسکو و حمایت روسیه ازاین کشور از دیگر وقایع این هفته بود. همچنین رایزنی مقامات هندی با واشنگتن درباره تمدید معافیت تحریم ها علیه ایران نیز از دیگر رایزنی های انجام شده در این هفته بود. هندی ها که یکی از بزرگترین مصرف کننده های نفت دنیا هستند، رایزنی بامقامات عربستان را نیز در برنامه خود حفظ کرده اند تا درصورت به نتیجه نرسیدن گفت و گوها با ایالات متحده دچار کمبود نشوند.

از این رو قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در نخستین معاملات هفته گذشته 55 دلار و 98 سنت به فروش رسید، وست تگزاس در این هفته از 57 دلار و2 سنت فراتر نرفت و در آخرین معاملات هفته56 دلار و 7 سنت فروخته شد و یک رشد 0.16 درصدی را تجربه کرد.

نفت خام برنت نیز در نخستین معاملات هفته گذشته 65 دلار و17 سنت به فروش رسید. قیمت نفت برنت در این هفته از 66 دلار و 89 سنت بالاتر نرفت و در آخرین معاملات هفته 65 دلارو 74 سنت فروخته شد. و یک رشد 0.86 درصدی را تجربه کرد.  

4

قیمت های هفتگی نشان می دهد با وجود آنکه بازار در هفته ای که گذشت با انتشار داده های اقتصادی ضعیف چین و آمریکا با کاهش قیمت مواجه شد، اما روند صعودی قیمت ها همچنان حفظ و با توجه به انتشار گزارش هفتگی دکل های حفاری آمریکا که برای سومین هفته متوالی کاهش یافت، احتمال آغازصعودی قیمت ها در هفته آینده بالا است.

5