۰ نفر

اقتصادآنلاین گزارش می دهد؛

احتمال کاهش تولید نفت آمریکا/ عقبگرد تعداد دکل های حفاری ایالات متحده ادامه دارد

۱۸ اسفند ۱۳۹۷، ۹:۳۹
کد خبر: 340533
احتمال کاهش تولید نفت آمریکا/ عقبگرد تعداد دکل های حفاری ایالات متحده ادامه دارد

طبق آخرین گزارش‌ها تعداد دکل های حفاری آمریکا برای سومین هفته متوالی کاهش یافت.

اقتصادآنلاین-لیلا میبان؛ تعداد دکل های حفاری فعال ایالات متحد که در هفته های گذشته، یک روند کاهشی را تجربه کردند، باز هم با افت مواجه شد.

 به گزارش بیکر هیوز، تعداد دکل های حفاری فعال نفت با کاهش 11 عددی به 834، و تعداد کل آنها به 1027 رسید. همچنین تعداد دکل های حفاری گاز نیز، با کاهش 2 عددی به 193 رسید.

هرچند تعداد این دکل ها در ایالات متحده نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 57 عدد افزایش داشته، اما شرکت های نفتی آمریکا به دنبال کاهش هزینه های عملیاتی هستند، در نتیجه کاهش تعداد دکل های حفاری، در برنامه اجرایی قرار گرفته است.

اما تعداد دکل های حفاری فعال کانادا نسبت به مدت مشابه هفته قبل، کاهش بیشتری داشت، تعداد دکل های حفاری فعال کانادا با یک کاهش 22 عددی نسبت به هفته گذشته و کاهش 84 عددی نسبت به سال گذشته میلادی به 189 عدد رسیده است.

گفتنی است کاهش دکل های حفاری ایالات متحده برای سومین هفته متوالی است که تکرار می شود. این دکل ها که بر آینده تولید نفت آمریکا تاثیرگذار خواهند بود، یکی از محرک های تغییر قیمت در بازار بی کشش نفت هستند.

این در حالی است که قیمت های جهانی نفت در روز جمعه و پس از اعلام گزارش های ضعیف شغلی ایالات متحده، همچنین ادامه افزایش تولید نفت  و چشم انداز رشد اقتصادی این کشور که کاهش واردات و صادرات از چین را نشان می داد از یک شیب کاهشی برخوردار شد. اما پس از انتشار هفتگی تعداد دکل های حفاری و با  توجه به کاهش تعداد آنها، احتمالا روند افزایشی قیمت ها مجددا آغاز خواهد شد.

همچنین با توجه به کاهش متوالی تعداد دکل های حفاری فعال آمریکا در یک ماه گذشته، این احتمال که تولید نفت ایالات متحده به رغم رکورد افزایشی که در ماه های گذشته تجربه کرده، به سمت کاهش تولید برود وجود دارد که در پیش بینی و تغییر قیمت های نفت اثرگذار خواهد بود.